Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 282 днів. За цей час ми опублікували 23532 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото з архіву Poster

За рік локдауну середній чек у кав’ярнях України зріс у середньому на 11%. Про це свідчить дослідження компанії з автоматизації кафе і ресторанів Poster, яке охопило близько 300 кав’ярень, які безперервно працювали з 2019 по 2020 рік.

Так, аналітики порахували «індекс капучино» і виявили, що вартість капучино в кав’ярнях зросла на 10% – з 34 гривень у 2019 році до 38 гривень у 2020-му. зауважують, що зростання не покрило валютну різницю – курс долара до гривні за минулий рік зріс на 19,4%. При цьому багато кав’ярень принципово не піднімали ціну на каву, щоб не знижувати гостьовий потік.

«Ціна на каву у наших закладах в 2020 році практично не змінилася. Ціни зросли в основному тільки на кондитерські вироби. Багато інгредієнтів в їхньому складі – імпортні. Локдауни в різних країнах позначилися на вартості і термінах імпорту, тому ціна на кондитерку зросла десь на 5-15%», – розповідає Давід Гороховський, партнер First Point Espresso Bar у Києві.

У перший локдаун, навесні 2020 року, власники кафе спостерігали істотне падіння середнього чека. Гороховський повідомляє, що це значення впало на 20% у порівнянні з докарантинним часом, але після зняття низки обмежень середній чек швидко відновився – приблизно протягом місяця. Загалом, за медіанним значенням, середній чек за рік виріс на 11% – з 47 гривень до 53 гривень.

У 2019 році в 24% чеків крім кави пробивали ще їжу та десерти. Перший локдаун змінив споживчу поведінку: їжу і десерти стали замовляти рідше. У квітні 2020 року цей показник впав до 17%. Та до кінця року попит відновився, і в середньому їжу і десерти крім кави замовляли в 22% чеків.

«Зараз існує тренд на перетворення кав’ярень в міські кафе, де крім спешелті кави пропонують їжу і навіть алкоголь. Перші маячки цього процесу з’явилися ще близько двох років тому, коли кав’ярні стали додавати в меню одну-дві позиції їжі: авокадо-тост, солодку і солону вівсянку, яйця Бенедикт. Зараз багато кав’ярень відразу відкриваються з повноцінним меню», – пояснює Гороховський.

Виручка українських кав’ярень у 2020 році зросла на 1,5% в порівнянні з докризовим 2019 роком. Минулорічний весняний локдаун приніс спад виручки на 24% у березні, на 74% у квітні і на 35% у травні в порівнянні з торішніми значеннями. Та з червня йде поступове відновлення галузі з найкращим показником в 25% приросту у вересні. Але друга хвиля обмежень і карантин вихідного дня стримали зростання. У грудні підприємці ледь змогли вирости на 4%.

Ресторатори звертають увагу на зміну поведінки гостей – вони стали вимогливішими до якості сервісу.

«За рік пандемії гість дуже змінився. Люди стали надавати більшого значення можливості ходити в заклади і пити там каву. Коли у тебе відбирають щось, ти починаєш це більше цінувати. Гості стали більше залучатися до життя кав’ярні, підвищилася лояльність у тих, хто давно з закладом. У той же час зросла вимогливість до сервісу. Уже мало просто доброї кави, “добрий день”, “дякую” і “до побачення”, люди хочуть відчувати турботу і увагу», – зазначає Гороховський.

У 2021 році багато закладів знову закриті – так, сьогодні КМДА заявила, що локдаун у Києві буде продовжено до 30 квітня.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button