Як зросли ціни у кав’ярнях за рік пандемії? (дослідження)
Ресторатори звертають увагу на зміну поведінки гостей – вони стали вимогливішими до якості сервісу.
Ресторатори звертають увагу на зміну поведінки гостей – вони стали вимогливішими до якості сервісу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
За рік локдауну середній чек у кав’ярнях України зріс у середньому на 11%. Про це свідчить дослідження компанії з автоматизації кафе і ресторанів Poster, яке охопило близько 300 кав’ярень, які безперервно працювали з 2019 по 2020 рік.
Так, аналітики порахували «індекс капучино» і виявили, що вартість капучино в кав’ярнях зросла на 10% – з 34 гривень у 2019 році до 38 гривень у 2020-му. зауважують, що зростання не покрило валютну різницю – курс долара до гривні за минулий рік зріс на 19,4%. При цьому багато кав’ярень принципово не піднімали ціну на каву, щоб не знижувати гостьовий потік.
«Ціна на каву у наших закладах в 2020 році практично не змінилася. Ціни зросли в основному тільки на кондитерські вироби. Багато інгредієнтів в їхньому складі – імпортні. Локдауни в різних країнах позначилися на вартості і термінах імпорту, тому ціна на кондитерку зросла десь на 5-15%», – розповідає Давід Гороховський, партнер First Point Espresso Bar у Києві.
У перший локдаун, навесні 2020 року, власники кафе спостерігали істотне падіння середнього чека. Гороховський повідомляє, що це значення впало на 20% у порівнянні з докарантинним часом, але після зняття низки обмежень середній чек швидко відновився – приблизно протягом місяця. Загалом, за медіанним значенням, середній чек за рік виріс на 11% – з 47 гривень до 53 гривень.
У 2019 році в 24% чеків крім кави пробивали ще їжу та десерти. Перший локдаун змінив споживчу поведінку: їжу і десерти стали замовляти рідше. У квітні 2020 року цей показник впав до 17%. Та до кінця року попит відновився, і в середньому їжу і десерти крім кави замовляли в 22% чеків.
«Зараз існує тренд на перетворення кав’ярень в міські кафе, де крім спешелті кави пропонують їжу і навіть алкоголь. Перші маячки цього процесу з’явилися ще близько двох років тому, коли кав’ярні стали додавати в меню одну-дві позиції їжі: авокадо-тост, солодку і солону вівсянку, яйця Бенедикт. Зараз багато кав’ярень відразу відкриваються з повноцінним меню», – пояснює Гороховський.
Виручка українських кав’ярень у 2020 році зросла на 1,5% в порівнянні з докризовим 2019 роком. Минулорічний весняний локдаун приніс спад виручки на 24% у березні, на 74% у квітні і на 35% у травні в порівнянні з торішніми значеннями. Та з червня йде поступове відновлення галузі з найкращим показником в 25% приросту у вересні. Але друга хвиля обмежень і карантин вихідного дня стримали зростання. У грудні підприємці ледь змогли вирости на 4%.
Ресторатори звертають увагу на зміну поведінки гостей – вони стали вимогливішими до якості сервісу.
«За рік пандемії гість дуже змінився. Люди стали надавати більшого значення можливості ходити в заклади і пити там каву. Коли у тебе відбирають щось, ти починаєш це більше цінувати. Гості стали більше залучатися до життя кав’ярні, підвищилася лояльність у тих, хто давно з закладом. У той же час зросла вимогливість до сервісу. Уже мало просто доброї кави, “добрий день”, “дякую” і “до побачення”, люди хочуть відчувати турботу і увагу», – зазначає Гороховський.
У 2021 році багато закладів знову закриті – так, сьогодні КМДА заявила, що локдаун у Києві буде продовжено до 30 квітня.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті