Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/GlovoAppUA

Кур’єри служби доставки їжі Glovo третій день працюють за новою системою оплати праці, якою незадоволені, – 23 квітня вони влаштували акцію протесту. Водночас у пресслужбі компанії «Хмарочос» запевнили, що зміни в оплаті праці не вплинуть на загальний дохід кур’єрів.

У компанії заявляють, що хоча з 26 квітня справді було скасовано оплату за відстань від точки отримання замовлення до закладу, та натомість кур’єрам підвищили: оплату за відстань від закладу до замовника; базовий дохід за замовлення; погодинні коефіцієнти нарахування бонусів.

«Незважаючи на зміни, сумарний дохід кур’єрів зберігся на попередньому рівні», – запевняють у компанії, додаючи: якщо кур’єру пощастить із зоною доставки, його дохід може сягати 20 тисяч гривень.

У Glovo також нагадали, що не вважають кур’єрів співпрацівниками, а договір з ними – трудовим договором.

Тим часом кур’єри повідомляють «Хмарочосу», що насправді вже помітили зниження оплати за виконання замовлення, і «нова система створює величезну кількість неоплачуваної роботи для кур’єра, що не компенсується незначними підвищеннями трьох інших перемінних».

Скріншоти з Telegram-каналу страйкуючих кур’єрів Glovo

Головною перемінною у формулі, за якою здійснюється оплата праці кур’єрів, є оплачувана відстань – від точки отримання замовлення до ресторану, а потім від ресторану до клієнта. Відтепер частина цієї відстані не оплачується, а вона може бути значною. Перебування у центрі міста, де багато закладів, не зажди рятує кур’єра – адже після того, як він доставив замовлення, він опиняється в іншій зоні й малоімовірно, що відразу отримає замовлення із закладу неподалік.

«За нашими даними, зараз унаслідок спонтанного страйку кур’єрів проти нових правил нарахування винагороди у Glovo з понеділка на роботу виходить приблизно вдвічі менше кур’єрів, ніж на минулому тижні», – пояснюють в ініціативній групі кур’єрів.

Кур’єри вважають, що згладити негатив від змін могло би зменшення радіусів подачі – тобто допустимої відстані між місцем, де кур’єр отримав замовлення, і закладом харчування.

«Фактично система спрямована на зменшення оплати праці кур’єрів. Компанія розраховує, що в умовах, коли на одне робоче місце припадає шість безробітних (офіційні дані Державного центру зайнятості) кур’єри, яких не влаштовує нова система, відпадуть, однак залишиться достатньо тих, хто буде готовий працювати за менші гроші, оскільки має мало інших способів заробити стільки ж», – зазначає ініціативна група.

У 2019 році київські кур’єри Glovo протестували через запровадження нової системи нарахування бонусів. Кур’єри також незадоволені відсутністю лікарняних і страхування у випадках ДТП. Після загибелі одного з кур’єрів у Харкові Glovo заявила, що застрахувала життя і здоров’я працівників, підключених до платформи в Україні.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button