Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Владислав Власюк
З початку року від незаконних споруд ми звільнили 28 підземних переходів, а це майже 3,4 тис кв метрів міського простору. Переходи стали більш комфортними та безпечними для містян. Але що тепер з ними робити?
Недоліки підземних переходів:
- Не облаштовані для маломобільного населення;
- Ремонт аварійних переходів обійдеться значно дорожче за ремонт переходу;
- Підвищений рівень небезпеки в підземних переходах, і дуже часто такі простори є маргіналізованими;
- Стихійна торгівля;
- Часто, переходи є складними та заплутаними;
- Підземні переходи є часто брудними та «захаращеними»;
- Дуже часто, витрачається набагато більше часу на те, щоб пройти перехід, замість того, щоб подолати шлях навпростець на вулиці;
- У разі перекриття підземного переходу – блокується доступ до місць, так як відсутня альтернатива (Приклад: Єдиний перехід до ВДНГ закрито на ремонт);
- Псує вигляд вулиці;
- Обираючи між підземним переходом та можливістю перебігти вулицю, там де це не дозволено, багато хто обирає другий варіант – що і стає причиною аварій;
- Численні урбаністичні дослідження вказують на те, що проблема заторів не вирішується підземними переходами.
Що можна зробити з підземними переходами:
1) Підземний перехід як альтернатива наземному. Однак, перехід повинен мати певну додаткову функцію:
- Обладнана торгівля. МАФи стилізовані одним способом, з усіма дозвільними документами.
- Паркування для велосипедів;
- Станція зарядки для електросамокатів;
- Камери схову;
- Поштомати;
- Публічні туалети (як в Швейцарії).
- Обов`язково переходи мають бути обладнані для маломобільного населення;
- Пункт допомоги безхатченкам;
- Місця схову комунальної техніки (прибирання, наприклад)
2) Оптимізація використання простору підземного переходу (не альтернатива наземному переходу, а окремий простір)
- Перехід під вулицею Свідницькою у Вроцлаві обладнали під бібліотеку
- У Кракові запропонували перетворити перехід на вулиці Варинського у притулок та центр допомоги бездомним
- У Тбілісі художниці облаштували у напівзакинутому підземному переході галерею сучасного мистецтва Patara Gallery.
- Можна облаштовувати клуби/коворкінги абощо.
Додатково:
- На проспекті Науки відкрився підземний перехід зі стінописами. Підземний перехід тут – це сам по собі арт-об`єкт.
- Перехід під Європейською Площею розмалювали як СІЗО (акція про політичних в`язнів).
- Підземний перехід біля ЦУМу перетворили на галерею.
- КМДА планує перетворити перехід під Майданом на «простір хай-тек». Інший варіант, який розглядають, – створити музей фотографій старого і сучасного Києва.
3) Законсервувати підземні переходи
- У Німеччині майже не залишилось підземних переходів – замість них облаштовують наземні. Наприклад, в Лейпцигу залишився лише один незаконсервований підземний перехід.
- У Парижі та Франції, підземні переходи використовуються лише при виході з метро
- У 2009 році, Департамент транспорту в м.Лондон, заявив про розробку політики заміни підземних переходів на наземні
- У Стокгольмі підземні переходи існують лише в жвавих місцях, при цьому такі переходи обладнані ліфтами і ескалаторами;
- Як мінімум 75 переходів можна закопати. Представник U-Cycle Богдан Лепявко за допомогою інших активістів створює мапу підземних переходів у Києві, які варто продублювати наземними. Наразі нарахували 75 таких підземних переходів;
- У Варшаві -– думають, що робити.
Запропонуйте ВАШ варіант!
Foreign guidelines
Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції