Підземні переходи: шкода утримувати, шкода засипати… що робити?

Дата публікації: 3.6.2021 Розділ: Колонки

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Владислав Власюк

партнер єПраво, керівник першої практики urban law

З початку року від незаконних споруд ми звільнили 28 підземних переходів, а це майже 3,4 тис кв метрів міського простору. Переходи стали більш комфортними та безпечними для містян. Але що тепер з ними робити?

Недоліки підземних переходів: 

  • Не облаштовані для маломобільного населення;
  • Ремонт аварійних переходів обійдеться значно дорожче за ремонт переходу;
  • Підвищений рівень небезпеки в підземних переходах, і дуже часто такі простори є маргіналізованими;
  • Стихійна торгівля;
  • Часто, переходи є складними та заплутаними;
  • Підземні переходи є часто брудними та «захаращеними»;
  • Дуже часто, витрачається набагато більше часу на те, щоб пройти перехід, замість того, щоб подолати шлях навпростець на вулиці;
  • У разі перекриття підземного переходу – блокується доступ до місць, так як відсутня альтернатива (Приклад: Єдиний перехід до ВДНГ закрито на ремонт);
  • Псує вигляд вулиці;
  • Обираючи між підземним переходом та можливістю перебігти вулицю, там де це не дозволено, багато хто обирає другий варіант – що і стає причиною аварій;
  • Численні урбаністичні дослідження вказують на те, що проблема заторів не вирішується підземними переходами.

Що можна зробити з підземними переходами:

1) Підземний перехід як альтернатива наземному. Однак, перехід повинен мати певну додаткову функцію

  • Обладнана торгівля. МАФи стилізовані одним способом, з усіма дозвільними документами. 
  • Паркування для велосипедів; 
  • Станція зарядки для електросамокатів;
  • Камери схову;
  • Поштомати;
  • Публічні туалети (як в Швейцарії).
  • Обов`язково переходи мають бути обладнані для маломобільного населення;
  • Пункт допомоги безхатченкам;
  • Місця схову комунальної техніки (прибирання, наприклад)

2) Оптимізація використання простору підземного переходу (не альтернатива наземному переходу, а окремий простір)

  • Перехід під вулицею Свідницькою у Вроцлаві обладнали під бібліотеку
  • У Кракові запропонували перетворити перехід на вулиці Варинського у притулок та центр допомоги бездомним
  • У Тбілісі художниці облаштували у напівзакинутому підземному переході галерею сучасного мистецтва Patara Gallery.
  • Можна облаштовувати клуби/коворкінги абощо.

Додатково: 

  • На проспекті Науки відкрився підземний перехід зі стінописами. Підземний перехід тут – це сам по собі арт-об`єкт. 
  • Перехід під Європейською Площею розмалювали як СІЗО (акція про політичних в`язнів).
  • Підземний перехід біля ЦУМу перетворили на галерею.
  • КМДА планує перетворити перехід під Майданом на «простір хай-тек». Інший варіант, який розглядають, – створити музей фотографій старого і сучасного Києва.

3) Законсервувати підземні переходи

  • У Німеччині майже не залишилось підземних переходів – замість них облаштовують наземні. Наприклад, в Лейпцигу залишився лише один незаконсервований підземний перехід.
  • У Парижі та Франції, підземні переходи використовуються лише при виході з метро
  • У 2009 році, Департамент транспорту в м.Лондон, заявив про розробку політики заміни підземних переходів на наземні
  • У Стокгольмі підземні переходи існують лише в жвавих місцях, при цьому такі переходи обладнані ліфтами і ескалаторами;
  • Як мінімум 75 переходів можна закопати. Представник U-Cycle Богдан Лепявко за допомогою інших активістів створює мапу підземних переходів у Києві, які варто продублювати наземними. Наразі нарахували 75 таких підземних переходів;
  • У Варшаві -– думають, що робити.

Запропонуйте ВАШ варіант!

Foreign guidelines

  1. Downtown Underpass Urban Design Guideline (Калґарі, провінція Альберта, Канада)
  2. Pedestrian Activity in New Jersey. Overpasses and Underpasses. 

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]