Підземні переходи: шкода утримувати, шкода засипати… що робити?

Дата публікації: 3.6.2021 Розділ: Колонки

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 51 днів. За цей час ми опублікували 27082 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Владислав Власюк

партнер єПраво, керівник першої практики urban law

З початку року від незаконних споруд ми звільнили 28 підземних переходів, а це майже 3,4 тис кв метрів міського простору. Переходи стали більш комфортними та безпечними для містян. Але що тепер з ними робити?

Недоліки підземних переходів: 

  • Не облаштовані для маломобільного населення;
  • Ремонт аварійних переходів обійдеться значно дорожче за ремонт переходу;
  • Підвищений рівень небезпеки в підземних переходах, і дуже часто такі простори є маргіналізованими;
  • Стихійна торгівля;
  • Часто, переходи є складними та заплутаними;
  • Підземні переходи є часто брудними та «захаращеними»;
  • Дуже часто, витрачається набагато більше часу на те, щоб пройти перехід, замість того, щоб подолати шлях навпростець на вулиці;
  • У разі перекриття підземного переходу – блокується доступ до місць, так як відсутня альтернатива (Приклад: Єдиний перехід до ВДНГ закрито на ремонт);
  • Псує вигляд вулиці;
  • Обираючи між підземним переходом та можливістю перебігти вулицю, там де це не дозволено, багато хто обирає другий варіант – що і стає причиною аварій;
  • Численні урбаністичні дослідження вказують на те, що проблема заторів не вирішується підземними переходами.

Що можна зробити з підземними переходами:

1) Підземний перехід як альтернатива наземному. Однак, перехід повинен мати певну додаткову функцію

  • Обладнана торгівля. МАФи стилізовані одним способом, з усіма дозвільними документами. 
  • Паркування для велосипедів; 
  • Станція зарядки для електросамокатів;
  • Камери схову;
  • Поштомати;
  • Публічні туалети (як в Швейцарії).
  • Обов`язково переходи мають бути обладнані для маломобільного населення;
  • Пункт допомоги безхатченкам;
  • Місця схову комунальної техніки (прибирання, наприклад)

2) Оптимізація використання простору підземного переходу (не альтернатива наземному переходу, а окремий простір)

  • Перехід під вулицею Свідницькою у Вроцлаві обладнали під бібліотеку
  • У Кракові запропонували перетворити перехід на вулиці Варинського у притулок та центр допомоги бездомним
  • У Тбілісі художниці облаштували у напівзакинутому підземному переході галерею сучасного мистецтва Patara Gallery.
  • Можна облаштовувати клуби/коворкінги абощо.

Додатково: 

  • На проспекті Науки відкрився підземний перехід зі стінописами. Підземний перехід тут – це сам по собі арт-об`єкт. 
  • Перехід під Європейською Площею розмалювали як СІЗО (акція про політичних в`язнів).
  • Підземний перехід біля ЦУМу перетворили на галерею.
  • КМДА планує перетворити перехід під Майданом на «простір хай-тек». Інший варіант, який розглядають, – створити музей фотографій старого і сучасного Києва.

3) Законсервувати підземні переходи

  • У Німеччині майже не залишилось підземних переходів – замість них облаштовують наземні. Наприклад, в Лейпцигу залишився лише один незаконсервований підземний перехід.
  • У Парижі та Франції, підземні переходи використовуються лише при виході з метро
  • У 2009 році, Департамент транспорту в м.Лондон, заявив про розробку політики заміни підземних переходів на наземні
  • У Стокгольмі підземні переходи існують лише в жвавих місцях, при цьому такі переходи обладнані ліфтами і ескалаторами;
  • Як мінімум 75 переходів можна закопати. Представник U-Cycle Богдан Лепявко за допомогою інших активістів створює мапу підземних переходів у Києві, які варто продублювати наземними. Наразі нарахували 75 таких підземних переходів;
  • У Варшаві -– думають, що робити.

Запропонуйте ВАШ варіант!

Foreign guidelines

  1. Downtown Underpass Urban Design Guideline (Калґарі, провінція Альберта, Канада)
  2. Pedestrian Activity in New Jersey. Overpasses and Underpasses. 

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]