Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23469 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: networkrailmediacentre.co.uk 

На залізниці в англійському графстві Вілтшир уперше встановили експериментальні шпали, зроблені з перероблених пляшок, пакування та іншого пластикового сміття, повідомляє Network Rail, оператор залізничної інфраструктури Великої Британії.

Шпали виробила компанія Sicut із місцевого сміття, яке інакше опинилося б на звалищі.

Пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка. Тож сподіваються, що вони слугуватимуть щонайменше 50 років. Та й після цього, як сподіваються у компанії, демонтовані пластикові шпали можна буде переробити ще раз.

Фото: networkrailmediacentre.co.uk

Традиційно шпали роблять із бетону або дерева. При цьому з 31 липня у Великій Британії заборонять оброблені креозотом дерев’яні шпали. Креозот взагалі заборонений у Євросоюзі з 2013 року, однак просочені ним шпали дозволено було використовувати до цього часу. Креозот – токсична й канцерогенна рідина, від якої найбільше страждають працівники сфер, де його використовують, зокрема залізничники.

Дерев’яні шпали можна виготовляти з твердих порід дерева, що не потребують обробки креозотом, але їх Британія імпортує з Бразилії, що також не дуже екологічно.

Нові шпали поклали на шляхопроводі між Солсбері та Вормінстером. Раніше на цьому шляхопроводі лежали бетонні шпали, заважкі для цієї конструкції.

Фото: networkrailmediacentre.co.uk

Network Rail наголошує, що такі шпали не лише дозволяють використати пластикове сміття, але й дозволяють зекономити на обслуговуванні та мають довший термін експлуатації.

Композитні шпали зі скловолокна та поліуретану вже понад 30 років використовують на залізниці Японії. У 2000-х такі шпали почали вкладати й на європейських залізницях.

Фото: sekisui-rail.com

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button