У Британії встановили залізничні шпали з пластикового сміття (фото)
На відміну від дерев'яних та бетонних, пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка.
На відміну від дерев'яних та бетонних, пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На залізниці в англійському графстві Вілтшир уперше встановили експериментальні шпали, зроблені з перероблених пляшок, пакування та іншого пластикового сміття, повідомляє Network Rail, оператор залізничної інфраструктури Великої Британії.
Шпали виробила компанія Sicut із місцевого сміття, яке інакше опинилося б на звалищі.
Пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка. Тож сподіваються, що вони слугуватимуть щонайменше 50 років. Та й після цього, як сподіваються у компанії, демонтовані пластикові шпали можна буде переробити ще раз.
Традиційно шпали роблять із бетону або дерева. При цьому з 31 липня у Великій Британії заборонять оброблені креозотом дерев’яні шпали. Креозот взагалі заборонений у Євросоюзі з 2013 року, однак просочені ним шпали дозволено було використовувати до цього часу. Креозот – токсична й канцерогенна рідина, від якої найбільше страждають працівники сфер, де його використовують, зокрема залізничники.
Дерев’яні шпали можна виготовляти з твердих порід дерева, що не потребують обробки креозотом, але їх Британія імпортує з Бразилії, що також не дуже екологічно.
Нові шпали поклали на шляхопроводі між Солсбері та Вормінстером. Раніше на цьому шляхопроводі лежали бетонні шпали, заважкі для цієї конструкції.
Network Rail наголошує, що такі шпали не лише дозволяють використати пластикове сміття, але й дозволяють зекономити на обслуговуванні та мають довший термін експлуатації.
Композитні шпали зі скловолокна та поліуретану вже понад 30 років використовують на залізниці Японії. У 2000-х такі шпали почали вкладати й на європейських залізницях.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті