Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Josh Nuttall / Unsplash

В Україні продають тисячі електровелосипедів, вкрадених у Німеччині, але правоохоронні органи обох країн не зацікавлені вести точну статистику. Однак відомо, що цей сектор українського ринку настільки перенасичений, що крадені електробайки далі переправляють у Росію, повідомляє DW.

В Україну переганяють дорожчі велосипеди

У 2020 році в Німеччині зареєстрували понад 260 тисяч крадіжок велосипедів на загальну суму майже 200 мільйонів євро. Тренд останніх років у злодіїв – велосипеди преміумкласу, передусім електробайки. Водночас поліція розкрила лише 10% таких злочинів, а в Берліні цей показник ще менший – 5%.

Недорогі моделі частіше збувають у Німеччині, але електровелосипеди зазвичай відправляють за кордон. Так для злодіїв безпечніше, адже так менше шансів, що німецька поліція ідентифікує ровер за номером рами. На митниці ж перевірки вибіркові. Так, торік українські митники склали 17 протоколів під час перевезення велосипедів або велозапчастин, і це переважно стосувалося недекларування товарів комерційного призначення.

Зазвичай крадені велосипеди завозять у розібраному вигляді, рами з номерами ховають, а педалі й сидіння можуть видати за запчастини. Водії, які самі походять із прикордоння, мають зв’язки на митниці.

Електробайк із Берліна опинився у Дніпрі

Журналісти DW прослідкували шлях електровелосипеда, який вкрали в Анни з Берліна. Вона купила червоний електробайк у січні 2020 року за 2600 євро. Зберігала його у «велосипедному» підвалі будинку, але це не допомогло – у липні його викрали. Восени 2020 року електровелосипед Анни купив мешканець Дніпра Володимир в одному з місцевих магазинів. Він заплатив 26 тисяч гривень.

«Продавці сказали, що він із Німеччини, але документів не надали, тільки фіскальний чек. Чи здивували мене ціна та відсутність документів? Та ні – адже він не новий! У мене навіть майнула думка – а чому так дорого, могли б і дешевше продати», – зазначив Володимир.

Берлінський магазин E-Motion, де Анна купувала свій електробайк, верифікував його за номером рами. Бажання повернути велосипед у неї не виникло.

У магазині, де Володимир купив крадений велосипед, підтвердили, що продають «уживані велосипеди зокрема і з Німеччини», та запевнили, що «мають на них документи». Однак відмовилися не лише показати, але й сказати, про які документи йдеться. Натоміть додали, що самі купують велосипеди на OLX.ua або в приватних власників.

Крадені ровери продають уп’ятеро дешевше

Співрозмовники DW з велосфери дають різні оцінки: щороку в Україну завозять від кількох десятків тисяч до понад 100 тисяч уживаних велосипедів з ЄС. Загалом будь-хто має право легально провезти в Україну один уживаний велосипед. На кордоні цей вид транспорту не реєструють.

Офіційно в Україну завозять переважно велосипеди з Китаю і Тайваню. Торік звідти імпортували велосипедів на майже 21 мільйон доларів. З Білорусі завезли на понад 400 тисяч доларів. З інших країн – на 1,7 мільйона.

Киянин Михайло Уманець – один з небагатьох в Україні, хто завозить уживані велосипеди з Німеччини офіційно, з митним оформленням. Його компанії Facebike складно конкурувати з тими, хто збуває крадені: він продає вживані електробайки за 2000-3000 євро, а конкуренти – по 500-600 євро.

Співрозмовник з Луцька, пов’язаний із сірим ринком велоторгівлі, зазначає, що за останні кілька років український ринок настільки наситили краденими велосипедами, зокрема, електробайками, що зараз їх переганяють до Росії й далі на схід.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button