Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 317 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Josh Nuttall / Unsplash

В Україні продають тисячі електровелосипедів, вкрадених у Німеччині, але правоохоронні органи обох країн не зацікавлені вести точну статистику. Однак відомо, що цей сектор українського ринку настільки перенасичений, що крадені електробайки далі переправляють у Росію, повідомляє DW.

В Україну переганяють дорожчі велосипеди

У 2020 році в Німеччині зареєстрували понад 260 тисяч крадіжок велосипедів на загальну суму майже 200 мільйонів євро. Тренд останніх років у злодіїв – велосипеди преміумкласу, передусім електробайки. Водночас поліція розкрила лише 10% таких злочинів, а в Берліні цей показник ще менший – 5%.

Недорогі моделі частіше збувають у Німеччині, але електровелосипеди зазвичай відправляють за кордон. Так для злодіїв безпечніше, адже так менше шансів, що німецька поліція ідентифікує ровер за номером рами. На митниці ж перевірки вибіркові. Так, торік українські митники склали 17 протоколів під час перевезення велосипедів або велозапчастин, і це переважно стосувалося недекларування товарів комерційного призначення.

Зазвичай крадені велосипеди завозять у розібраному вигляді, рами з номерами ховають, а педалі й сидіння можуть видати за запчастини. Водії, які самі походять із прикордоння, мають зв’язки на митниці.

Електробайк із Берліна опинився у Дніпрі

Журналісти DW прослідкували шлях електровелосипеда, який вкрали в Анни з Берліна. Вона купила червоний електробайк у січні 2020 року за 2600 євро. Зберігала його у «велосипедному» підвалі будинку, але це не допомогло – у липні його викрали. Восени 2020 року електровелосипед Анни купив мешканець Дніпра Володимир в одному з місцевих магазинів. Він заплатив 26 тисяч гривень.

«Продавці сказали, що він із Німеччини, але документів не надали, тільки фіскальний чек. Чи здивували мене ціна та відсутність документів? Та ні – адже він не новий! У мене навіть майнула думка – а чому так дорого, могли б і дешевше продати», – зазначив Володимир.

Берлінський магазин E-Motion, де Анна купувала свій електробайк, верифікував його за номером рами. Бажання повернути велосипед у неї не виникло.

У магазині, де Володимир купив крадений велосипед, підтвердили, що продають «уживані велосипеди зокрема і з Німеччини», та запевнили, що «мають на них документи». Однак відмовилися не лише показати, але й сказати, про які документи йдеться. Натоміть додали, що самі купують велосипеди на OLX.ua або в приватних власників.

Крадені ровери продають уп’ятеро дешевше

Співрозмовники DW з велосфери дають різні оцінки: щороку в Україну завозять від кількох десятків тисяч до понад 100 тисяч уживаних велосипедів з ЄС. Загалом будь-хто має право легально провезти в Україну один уживаний велосипед. На кордоні цей вид транспорту не реєструють.

Офіційно в Україну завозять переважно велосипеди з Китаю і Тайваню. Торік звідти імпортували велосипедів на майже 21 мільйон доларів. З Білорусі завезли на понад 400 тисяч доларів. З інших країн – на 1,7 мільйона.

Киянин Михайло Уманець – один з небагатьох в Україні, хто завозить уживані велосипеди з Німеччини офіційно, з митним оформленням. Його компанії Facebike складно конкурувати з тими, хто збуває крадені: він продає вживані електробайки за 2000-3000 євро, а конкуренти – по 500-600 євро.

Співрозмовник з Луцька, пов’язаний із сірим ринком велоторгівлі, зазначає, що за останні кілька років український ринок настільки наситили краденими велосипедами, зокрема, електробайками, що зараз їх переганяють до Росії й далі на схід.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button