У музеях Італії почали стежити за реакцією відвідувачів біля експонатів. Для чого це роблять?
Система ShareArt збирає дані про кількість відвідувачів та їхню поведінку перед експонатами.
Система ShareArt збирає дані про кількість відвідувачів та їхню поведінку перед експонатами.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 304 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: museibologna.it
У музеях італійської Болоньї впровадили систему ShareArt, яка відстежує відвідувачів. Зокрема, система обчислює, як довго і як близько люди розглядають картини та скульптури, а потім видає «оцінку привабливості», пише Bloomberg.
У такий спосіб куратори виставок прагнуть зрозуміти, які саме експонати привертають більше уваги відвідувачів і на основі цього змінити планування. Очікується, що це дозволить збільшити кількість туристів і дасть змогу відшкодувати хоча б частину з 190 мільйонів євро виручки, які музеї втратили через пандемію.
ShareArt використовує камери поруч з експонатами, а потім об’єднує і порівнює, як люди проводять час поруч з різними картинами, скульптурами і артефактами. Система також відстежує, скільки відвідувачів зупиняються перед картинами і як довго на них дивляться.
Її розробили ще в 2016 році, проте публічно тестувати почали тільки в липні 2021 року. Поки в музеях встановили 14 пристроїв ShareArt: дані транслюють в спеціальний графік, який відображає на чому саме зосереджується увага людей. Після зняття обмежень камери зможуть аналізувати емоції відвідувачів за мімікою на обличчі.
Розробники вже отримали перші результати. Наприклад, з’ясувалося, що у випадку з картиною Трофіма Біго, відвідувачі фокусувалися на правій частині обличчя чоловіка на зображенні. На думку дослідників, причиною стала гра світла і тіні. Крім того, виявилося, що далеко не всі роботи здатні утримувати людей більше ніж на 15 секунд. В середньому біля експонату проводять до п’яти секунд.
Картина Трофіма Біго. Фото: Saatchiart
Іншим прикладом став аналіз привабливості статуї Аполлона Вейського. Хоча куратори Римського національного етруського музею вважали її важливим експонатом, на неї звертали увагу лише деякі глядачі. Якби статую розмістили за принципом «краще наостанок», то її б взагалі не помічали.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті