Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26304 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Komarov Egor / Unsplash

Укравтодор анонсував оновлення норм будівництва автомобільних доріг і запевняє, що за основу змін до ДБН взято концепцію Vision Zero («Нуль смертей»). Головна ідея такого підходу – в усвідомленні того, що учасникам руху властиво робити помилки, а інфраструктура мусить мінімізувати шкоду від цих помилок.

ДерждорНДІ розробив проєкт змін до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проєктування. Частина II. Будівництво». Зараз документ схвалила Науково-технічна рада Міністерства розвитку громад та територій і спрямувала на погодження у відповідальні міністерства.

Так, оновлені норми передбачатимуть:

  • влаштування пішохідних переходів у різних рівнях на дорогах першої категорії (це дороги з обов’язковою розділювальною смугою і 2–4 смугами для руху в одному напрямку, загалом це приблизно 1% від усіх доріг);
  • обов’язкове освітлення автомобільних доріг міжнародного значення першої категорії з інтенсивністю руху понад 30 тисяч авто/добу;
  • заборону на ліві віднесені повороти на дорогах вищих категорій, крім перетинань з незначною інтенсивністю руху (до 20 тисяч авто/добу);
  • модернізацію проєктування транспортних розв’язок: розроблено таблицю, яка поділяє їх на класи відповідно до категорій доріг на перехрещеннях і перемиканнях, а також інтенсивності руху на них;
  • варіанти улаштування перехідно-швидкісних смуг залежно від різних умов перетинання потоків.

«Оновлення будівельних норм щодо створення автомобільних доріг забезпечує реалізацію одного з важливих принципів програми Vision Zero», – запевняють в Укравтодорі.

З 2020 року в Україні почали проводити аудити безпеки доріг. Такий, зокрема, провели перед реконструкцією траси М-05 Київ–Одеса, яку фінансують із кредитних коштів ЄБРР. В результаті вирішили закрити 21 з 23 лівих розворотів, а наземні пішохідні переходи перетворити на підземні або надземні.

Також з 2021 року вирішили «покласти край нечитабельним шрифтам, невдалим кольоровим поєднанням та химерним розмірам знаків» й замінити дорожні знаки на всіх автошляхах. Нову навігацію випробували торік на десяти магістралях.

Читайте також: 10 заходів Vision Zero: львівський урбаніст розповів, як зменшити смертність на дорогах

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button