Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Автодорівці планували прибирати дерева й далі: від перехрестя з вулицею Липинського ледь не до самого Ярвалу. Фото: Володимир Хенгістов

Два тижні тому, в середині липня, киянка Владислава Лефор написала, що комунальники зрубали всі дерева під її будинком на розі вулиць Івана Франка та Липинського. Це сталося швидко і без будь-яких попереджень, а робітники пояснили вирубку тим, що «тут робитимуть пандус та велодоріжку».

Пізніше у КП УЗН Шевченківського району скажуть, що дерева зрізають за проєктом капітального ремонту вулиці Франка, який замовив «Київавтодор». За документами виходило, що після закінчення всіх робіт вулиця недорахується ще щонайменше 13 дерев.

Власне, це було єдиною відповіддю від муніципальних чиновників. Наступні кілька днів відомства просто ігнорували запити від мешканців: які дерева рубатимуть далі, чому обрали саме їх, чи збираються висаджувати нові — та як взагалі виглядатиме вулиця після ремонту.

Жителі будинків показали, як змінився вид з їхніх вікон після вирубки. Фото: Olga Ln, Lada Lefor

Хвилювання жителів були зрозумілі: дерева, на які поклали око автодорівці, були великими й ошатними, створюючи затінок не лише для будинків, але й для всієї вулиці.

— Ще на початку літа я звернула увагу, як виросли наші дерева, дехто з місцевих пам’ятає їх ще з дитинства, — розповідає «Хмарочосу» місцева жителька Олена. — Вони захищають наші оселі від сонця, перехожих на тротуарі — від спеки, наші подвір’я — від шуму й пилу з проїжджої частини.

«Ми хочемо дихати свіжим повітрям, а не вихлопами від автівок. Але про вирубку дерев нас навіть не попередили! Не кажучи вже про те, що такі речі потрібно заздалегідь обговорювати з тими, хто тут живе…».

Дерева навпроти дитячого майданчика планували зрізати наступними. Фото: Володимир Хенгістов

Втім, комунальники не збиралися це обговорювати й надалі. Єдиними, хто почав спілкуватися з мешканцями, були зеленбудівці, але й ті знали небагато. Зокрема, пише Лефор, вони стверджували, що нічого не знають про майбутнє озеленення вулиці, бо замовник робіт не підписував з ними жодних угод.

Домогтися відповіді від інших установ було ще складніше: телефони підрядної організації Київшляхбуд не працювали, а в прийомній Київавтодору просто відмовлялися від коментарів, пропонуючи «дізнаватися всі новини на сайті».

Єдина новина про «масштабний ремонт вулиці Франка» дійсно була оприлюднена на офіційному порталі КМДА. У ній заступник голови КМДА Олександр Густєлєв наголошував, що на вулицю чекають не менш масштабні перевтілення.

Пошкоджені дерева на Франка, які встигли врятувати від вирубки. Фото: Володимир Хенгістов

«Загальна площа нового асфальтового покриття, яке влаштують на вулиці, складатиме 3500 кв. м. Тротуарів майже удвічі більше – 5800 кв. м, їх влаштують із ФЕМ. З’явиться на вулиці й велодоріжка, проведуть заходи з благоустрою та озеленення», — обіцяв чиновник.

Але жодної конкретики, особливо щодо збереження зелені, наведено не було. Роботи тим часом продовжувалися: комунальники розібрали сходи, що підіймались до Ярвалу, і вже готувалися зрізати наступні дерева — але цього разу їх заблокували жителі будинку навпроти.

Фактично, лише після такої «акції» з мешканцями почали розмовляти. Наприклад, вони майже одразу змогли пробитися на прийом до Густєлєва, який, за їхніми словами, обурився діями своїх підлеглих, наказав зупинити роботи та запевнив, що подібна вирубка взагалі не планувалася.

Також він пообіцяв, що на місце приїде комісія з посадовців комунальних підприємств та департаментів КМДА, яка обов’язково врахує «думку місцевої громади».

Для перестороги жителі обклеїли попереджувальними листівками усі вцілілі дерева. Фото: Володимир Хенгістов

Вже за кілька днів на вулицю Франка приїхали майже півтора десятка міських чиновників на чолі з самим Густєлєвим. Останній, за його ж словами, був налаштований «лише на конструктивну розмову» і закликав «не заважати комісії дійти зваженого рішення». Втім, до конфліктів майже не доходило: Густєлєв вислуховував жителів, які прийшли на зустріч — та одразу «генерував» розпорядження для присутніх посадовців.

Перш за все, він наголосив, що всі дерева будуть «максимально збережені, а що не можна зберегти — буде компенсоване». Густєлєв пояснив, що мова йде про нову висадку дерев («бажано у більшій кількості, ніж було до цього»). Крім того, чиновник запевнив, що це стосується і того місця, де зрубали перші дерева: мовляв, після облаштування пандусу та велодоріжки там висадять шестиметрові платани.

Зеленбудівців зобов’язали «пройтися по всіх деревах, ретельно обстежити їхній стан та залишити всі, що виявляться здоровими». Було наголошено, що всі дерева, які все ж зрубають, потрібно «відновити з надлишком», а кожну зелену зону — облаштувати автоматичним поливом.

Наступного дня після зустрічі зеленбудівці почали обстежувати дерева, які раніше мали просто зрубати. Висновки ще не оприлюднені. Фото: Nikita Nikon

Водночас окремі співробітники Київавтодору — представлятися вони не захотіли — чомусь стали доводити жителям, що запланована вирубка вже була узгоджена із зеленбудівцями та управлінням екології КМДА, і що у разі капітального ремонту публічні обговорення взагалі не потрібні.

«Ми ось хочемо облаштувати пандус для маломобільних людей, а ви згадуєте лише про свої дерева. Вас тут 50 чоловік, ми не можемо врахувати думку всіх», — нарікали автодорівці.

Втім, посадовцям все одно доводилося вносити корективи до «вже узгоджених» планів. Зокрема, Густєлєву не сподобалося початкове рішення, за яким автодорівці вирішили відводити воду зі схилів і наполіг, щоб все було переглянуто за участі зеленбудівців та Департаменту архітектури.

— Тут потрібно скоригувати зливні системи та правильно облаштувати дренажі, жителі нарікають, що вулицю просто затоплює при кожному дощі, — наголошував він.

Через кілька днів після зустрічі Владислава Лефор отримала від зеленбудівців листа, у якому стверджується, що проєкт не передбачає нового озеленення.

Також до проєкту вирішили включити ремонт підпірної стіни біля одного з будинків на Франка, а також «розглянути можливість перекриття транзитного руху від Ярвалу до Липинського», зробивши цю частину вулиці пішохідною. Втім, це, за словами Густєлєва, можливе лише за погодженням з головним архітектором Києва, хоча поліція вже не має проти цього заперечень.

— Якщо не закрити рух, то навіть найякісніший ремонт довго не протримається, — пояснює «Хмарочосу» Олена. — Тротуари швидко розіб’ють, адже тут всім зручно паркуватися. Та й наші сусіді, які мають автівки, готові поступитися задля комфорту всієї вулиці. Транзитний рух з’явився тут лише років двадцять тому, коли з узвозу прибрали бруківку, тож сподіваємось, що місто піде нам назустріч.

Частина узвізу з Ярославого Валу, яку пропонують зробити пішохідною. Фото: Володимир Хенгістов

Наразі невідомо, наскільки комунальникам вдалося скоригувати початковий проєкт реконструкції. За словами жителів будинку, яким вдалося врятувати дерева, автодорівці у приватних розмовах умовляють їх все ж дозволити їх вирубати, «щоб спростити будівельні роботи».

Кажуть вони і про те, що під час комісії Густєлєв розпорядився підсипати грунтом коріння дерев, підриті при знесенні сходів на Ярвал, щоб ті могли вижити. Через деякий час їх дійсно підсипали — але піском.

Що стосується того місця, де замість зрубаних дерев обіцяли висадити шестиметрові платани, то там продовжують облаштовувати анонсовані пандус з велодоріжкою. І, судячи з фото, місця для нових дерев там просто не знайдеться — як про це і повідомляв Зеленбуд…

Фото: Lada Lefor

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button