Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Хмарочос

Київ поки що не збирається позбуватися маршруток через високу вартість їх заміни. В інтерв’ю Obozrevatel заступник голови КМДА Костянтин Усов назвав суму в 15 мільярдів гривень.

За підрахунками Усова, перевізникам потрібно мінімум шість мільярдів гривень, щоб замінити старі мікроавтобуси новими. А якщо йдеться про повну відмову від маршруток і заміну їх великими автобусами, то це обійдеться втричі дорожче.

Заступник вважає, що для заміни маршруток місто має закупити щонайменше тисячу автобусів, що коштуватиме 10 мільярдів, до чого слід додати ще 5 мільярдів на оснащення виробничої бази.

«15 мільярдів гривень – це непідйомна для Києва сума. І навіть якщо говорити про співпрацю з міжнародними фінансовими установами, які готові давати довгі і дешеві кредити, ми маємо ліміт на запозичення в конкретну мить часу. Він неофіційно складає 200 мільйонів доларів на все (5,3 мільярда гривень)», – заявив Усов.

Тож змінювати умови в столичних маршрутках поки будуть лише «новими стандартами».

Водночас транспортний експерт Іван Черниш вважає, що ціна питання відмови від маршруток значно нижча, а КМДА, вірогідно, лише вигадує «відмазки».

Він підрахував, що для заміни маршруток достатньо буде закупити 720 повнорозмірних транспортних засобів, що може коштувати 3,6–4 мільярда гривень.

Цю суму експерт рахував таким чином. Зараз у Києві діє приблизно 140 маршрутів, на які, за чинними договорами, має виходити приблизно 1600 транспортних засобів. Середня місткість однієї маршрутки – 45 осіб, в той час як автобус вміщає 100. Вартість одного автобуса МАЗ-203 або тролейбуса Богдан Т701 становить близько 5-5,5 мільйона гривень.

А якщо оптимізувати транспортну систему, то замінити маршрутки можна і ще меншою кількістю транспорту:

«Насправді щоби всіх перевезти, потрібно менше, адже через дублювання та неоптимальну маршрутну мережу частина транспорту функціонує неефективно», – додає Черниш.

Крім того, експерт не розуміє, звідки взято суму в п’ять мільярдів гривень на «оснащення виробничої бази». Адже наразі в Києві з восьми автобусних парків функціонують лише чотири. За радянських часів автобусні парки обслуговували понад 1500 транспортних засобів. Щодо тролейбусних депо, то зараз вони недозавантажені вдвічі в порівнянні з радянськими часами.

Нагадаємо, київські приватні перевізники заявили, що не зможуть виконати всі нові умови щодо роботи маршруток.

Читайте також: Скільки коштує комфортний громадський транспорт для Києва?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button