У КМДА заявили, що відмова від маршруток коштуватиме 15 млрд грн. Наскільки реальна ця цифра?
Транспортний експерт нарахував майже втричі меншу суму, необхідну для заміни маршруток великими автобусами чи тролейбусами.
Транспортний експерт нарахував майже втричі меншу суму, необхідну для заміни маршруток великими автобусами чи тролейбусами.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Київ поки що не збирається позбуватися маршруток через високу вартість їх заміни. В інтерв’ю Obozrevatel заступник голови КМДА Костянтин Усов назвав суму в 15 мільярдів гривень.
За підрахунками Усова, перевізникам потрібно мінімум шість мільярдів гривень, щоб замінити старі мікроавтобуси новими. А якщо йдеться про повну відмову від маршруток і заміну їх великими автобусами, то це обійдеться втричі дорожче.
Заступник вважає, що для заміни маршруток місто має закупити щонайменше тисячу автобусів, що коштуватиме 10 мільярдів, до чого слід додати ще 5 мільярдів на оснащення виробничої бази.
«15 мільярдів гривень – це непідйомна для Києва сума. І навіть якщо говорити про співпрацю з міжнародними фінансовими установами, які готові давати довгі і дешеві кредити, ми маємо ліміт на запозичення в конкретну мить часу. Він неофіційно складає 200 мільйонів доларів на все (5,3 мільярда гривень)», – заявив Усов.
Тож змінювати умови в столичних маршрутках поки будуть лише «новими стандартами».
Водночас транспортний експерт Іван Черниш вважає, що ціна питання відмови від маршруток значно нижча, а КМДА, вірогідно, лише вигадує «відмазки».
Він підрахував, що для заміни маршруток достатньо буде закупити 720 повнорозмірних транспортних засобів, що може коштувати 3,6–4 мільярда гривень.
Цю суму експерт рахував таким чином. Зараз у Києві діє приблизно 140 маршрутів, на які, за чинними договорами, має виходити приблизно 1600 транспортних засобів. Середня місткість однієї маршрутки – 45 осіб, в той час як автобус вміщає 100. Вартість одного автобуса МАЗ-203 або тролейбуса Богдан Т701 становить близько 5-5,5 мільйона гривень.
А якщо оптимізувати транспортну систему, то замінити маршрутки можна і ще меншою кількістю транспорту:
«Насправді щоби всіх перевезти, потрібно менше, адже через дублювання та неоптимальну маршрутну мережу частина транспорту функціонує неефективно», – додає Черниш.
Крім того, експерт не розуміє, звідки взято суму в п’ять мільярдів гривень на «оснащення виробничої бази». Адже наразі в Києві з восьми автобусних парків функціонують лише чотири. За радянських часів автобусні парки обслуговували понад 1500 транспортних засобів. Щодо тролейбусних депо, то зараз вони недозавантажені вдвічі в порівнянні з радянськими часами.
Нагадаємо, київські приватні перевізники заявили, що не зможуть виконати всі нові умови щодо роботи маршруток.
Читайте також: Скільки коштує комфортний громадський транспорт для Києва?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті