Після запровадження е-квитка у Львові разовий квиток коштуватиме до 18 гривень
Львів планує стати першим містом України, яке оплачуватиме транспортну роботу.
Львів планує стати першим містом України, яке оплачуватиме транспортну роботу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Львів планує запустити єдиний електронний квиток 13 січня 2022 року. Блогер-урбаніст Андрій Білий розповів про підготовку до запуску, тарифи та розроблену муніципалітетом фінансову модель.
Е-квиток у Львові планували запровадити ще з 2012 року, та згодом процес загальмувався. Однак, запевняє Білий, нова команда реанімувала проєкт і зараз триває його активна підготовка.
Наприклад, встановлення валідаторів йде навіть з випередженням графіку. Наразі системою обладнали 325 трамваїв, автобусів і тролейбусів, а до кінця листопада, згідно з очікуваннями, буде встановлено всі валідатори.
Крім того, місто почало встановлювати валідатори й на маршрутках. У майбутньому приватні перевізники, які виграватимуть тендери на маршрути, вже самі оплачуватимуть встановлення системи.
Зараз ЦНАПи приймають у львів’ян документи на пільгові картки – наразі опрацьовано 43 тисячі карток (загалом у місті налічується приблизно 200-250 пільговиків у місті).
Білий наголошує, що е-квиток – це не лише переведення розрахунків у цифровий формат. «Багато хто думає, якщо готівку забрати, буде рай», – зазначає він.
Натомість Львів планує стати першим містом України, яке оплачуватиме транспортну роботу – буде розраховуватися з перевізниками за кілометр виконаної роботи. Для цього міський виконком вже ухвалив всі потрібні підзаконні акти.
Львів розробив фінансову модель впровадження е-квитка, за якою сформував приблизну тарифну сітку. Так, разовий квиток може стати найдорожчим в Україні.
Електронний разовий квиток коштуватиме 12 гривень. Він передбачатиме можливість зробити пересадку на інший транспорт протягом 40 хвилин. Якщо купувати разовий квиток готівкою у водія, то його вартість складе 18 гривень.
Водночас тарифи сформовано таким чином, аби заохотити львів’ян купувати абонементи. Так, безліміт на місяць коштуватиме 420 гривень, проїзний на пів року – 2160 гривень, річний – 3960 гривень.
Для школярів і студентів діятимуть знижки: 3,6 гривні за разовий квиток для учня школи, 6 гривень для студента. Абонементи дозволять їм їздити ще дешевше (наприклад, студентський місячний проїзний коштуватиме 210 гривень).
З’явиться також така категорія, як тарифи агрегації. Якщо людина не купує абонементи, а просто оплачує проїзд карткою, то після четвертої поїздки за день кожна наступна буде безкоштовною – тобто максимум пасажир сплатить 48 гривень на день. Так само скасовується плата після 16 оплачених поїздок на тиждень (це вийде максимум 192 гривні), та після 45 оплачених поїздок на місяць (максимум 545 гривень).
Планують запровадити й короткотермінові туристичні поїздки. Одноденний проїзний коштуватиме 42 гривні, дводенний – 84 гривні, триденний – 120 гривень, а проїзний на сім днів – 168 гривень.
Для безквиткових пасажирів діятиме штрафний квиток за 120 гривень. У такий спосіб вирішили підвищити покарання за несплату проїзду, яка законодавством обмежена 20-разовим розміром від вартості квитка. Тож окрім штрафу у 240 гривень безбілетник муситиме купити ще й штрафний квиток, що збільшить суму до 360 гривень.
Модель передбачає, що переважна більшість – понад 40% – пасажирів купуватимуть місячні абонементи. 15%, за прогнозом, куплятимуть разові електронні квитки по 12 гривень, і ще 15% – разові за 18 гривень готівкою.
У муніципалітеті порахували, що продаж квитків приноситиме бюджету 1,4 мільярда гривень на рік. Видатки складатимуть приблизно 1,8 мільярда гривень на рік.
Тестування електронного квитка в Києві почали першого листопада 2018 року, і його офіційний запуск вкотре відтермінували. Разовий квиток коштує 8 гривень, а в разі поповнення транспортної картки 50 поїздок коштують 325 гривень (по 6,5 гривні за поїздку). Безкоштовних пересадок не існує. Вартість місячного проїзного відносно вартості разового квитка є неспівмірно високою – 1300 гривень (що виходить понад 43 гривні на день).
Київські маршрутки не обладнані валідаторами, і приватні перевізники відмовляються виконувати вимоги КМДА. Про модель оплати за транспортну роботу поки що не йдеться.
Читайте також: Чому київський транспорт досі в поганому стані та як це змінити?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті