Другий місяць без талончиків: пасажири скаржаться на неможливість оплатити проїзд у наземному транспорті
У КМДА звітували про сотні пунктів, де продаються разові квитки та транспортні картки. Однак ці точки переважно розташовані на станціях метро.
У КМДА звітували про сотні пунктів, де продаються разові квитки та транспортні картки. Однак ці точки переважно розташовані на станціях метро.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Відколи в наземному транспорті Києва перестали продавати талони, чимало пасажирів – особливо приїжджих і тих, хто не регулярно користується громадським транспортом – почали скаржитися на неможливість оплатити проїзд. Головна проблема – у відсутності автоматів із продажу квитків на зупинках, а також у недостатній поінформованості, йдеться у репортажі телеканалу 2+2.
Разові квитки старого зразка разом із кондукторами зникли 15 липня. Купити квиток у салоні автобуса, трамвая чи тролейбуса вже не можна. Можна лише заздалегідь купити QR-квиток або поповнити картку «Київ Цифровий». Також, на відміну від метро, в наземному транспорті відсутня опція сплатити за проїзд банківською карткою.
Напередодні цих змін у КМДА звітували про сотні пунктів, де продаються разові квитки та транспортні картки. Однак ці точки переважно розташовані на станціях метро. У КМДА запевняли, що в місті також є понад 300 Т-кіосків, але, як виявляється, пасажири їх не знаходять.
Експерт із транспортного моделювання Дмитро Беспалов і транспортний блогер Олег Васильєв звертають увагу на відсутність автоматів з продажу QR-квитків на площі Перемоги. Це великий пересадковий вузол, звідки до найближчої станції метро – «Вокзальної» – йти 15 хвилин.
Так само на неможливість купити тут квиток скаржаться й пасажири.
«Якщо я хочу зараз із цього місця стартувати кудись громадським транспортом, мені треба добратися або пішки, або невідомо як, до найближчої станції метро, там купити, повернутися, і потім їхати», – каже перехожий на площі Перемоги.
Гостя Києва, що прибула з Казахстану, повідомляє журналістам, що не зрозуміла, як оплатити проїзд, і натрапила на контролерів, які заявили, що сплатити можна лише карткою і зараз її оштрафують.
Самі контролери, яких перестріли журналісти, порадили сходити до метро.
«Київпастранс» заявив, що лише повідомляє оператору системи ГІОЦ про точки великого пасажиропотоку, де було б бажано мати автомати.
Пасажири також жаліються на відсутність інформації та на похибки зчитування QR-коду. Лариса Гориславець, яка наприкінці серпня приїхала до Києва на вихідні, розповіла у фейсбуці, як її оштрафували за несплату проїзду.
«Добрі люди навчили скачати додаток, купити квитка і зісканувати. В автобусі інструкцій немає. На зворотньому шляху я вже навчена, купила о 19:22 квиточок, а о 19:35 вже була оштрафована! Сканер не спрацював, а я щось недодивилася… Група контролерів із трьох жінок змусили мене заплатити штраф на особисту (!) картку однієї з контролерок, бо готівки в мене не було», – повідомила вона.
«Я валідував вчора QR-квиток, і в мене це вийшло з п’ятої спроби», – підтверджує Беспалов.
Офіційне впровадження е-квитка КМДА вкотре відтермінувала – до 2023 року. Це означає, що валідаторів на маршрутках не буде ще щонайменше півтора року. Чимало пасажирів заявляють, що стали надавати перевагу маршруткам, бо там сплатити за проїзд простіше.
Раніше ми писали про систему оплати проїзду, яку готуються запустити у Львові. Там планують залишити можливість купувати квиток у водія за готівку, але він коштуватиме дорожче, ніж такий самий, придбаний безготівково. Також тарифна сітка заохочує пасажирів надавати перевагу економним проїзним перед дорогими разовими квитками.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті