Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Chris Turgeon / Unsplash

Метро Нью-Йорка нерідко страждає від підтоплень, і така ситуація лише погіршуватиметься на тлі браку фінансування та посилення кліматичних змін. А для порятунку «підземки» зміни слід здійснити передусім згори – на рівні вулиць, пише Bloomberg CityLab.

Так, 21 серпня у місті лише за годину випало рекордні 50 мм опадів, а третього вересня – вже 80 мм. Для порівняння, у Києві за весь серпень випало 65 мм опадів (за місячної норми 56 мм). Під час повені, викликаної буревієм Іда, поїзди на деяких станціях нью-йоркського метро ніби проїжджали через автомийку, вода водоспадом лилася з перонів на рейки.

Вже наступного дня метро відновило роботу, але з подальшим розбалансуванням клімату такі стихійні лиха частішатимуть і посилюватимуться.

Кадри з відео twitter.com/SubwayCreatures

«Просто кажучи, це підземний інфраструктурний об’єкт, і він не розрахований на таку кількість води, що в той день вивергалася з неба», – пояснює Роберт Фройденберг, віцепрезидент Асоціації регіонального планування, яка надає рекомендації щодо покращення якості життя Нью-Йорку та трьом навколишнім штатам.

Якщо рівень води перевищує певну позначку, затоплення метро Нью-Йорка є неуникним. Однак для виведення цієї води передбачено потужну дренажну систему. Загалом навіть у нормальні дні без сильних опадів система метро викачує приблизно 11 мільйонів літрів води щоденно.

Водночас після наслідків урагану Сенді у 2012 році нью-йоркці очікували, що міський оператор транспорту (MTA) якось покращить систему водовідведення. Адже на її посилення протягом п’яти років було спрямовано принаймні 5 мільярдів доларів.

Кадри з відео twitter.com/SubwayCreatures

У випадку Сенді метрополітен затопила солона вода, що її буревій нагнав із Атлантичного океану. Від такого роду повеней, стверджують у MTA, метро вже краще захищене. Та рекордні зливи – це дещо інше. Потоки води прямують згори, з затоплених вулиць. Тут більше відповідальності лежить на місті, аніж на самому метрополітені.

Вулиці Нью-Йорка запроєктовані передусім для трафіку, а не для поглинання води. Експерти закликають муніципалітет «деасфальтизувати» місто за допомогою облаштування на кожній вулиці «дощових садів» (зон озеленення, призначених спеціально для поглинання опадів), розширення мережі зливової каналізації та подальшого впровадження «програми блакитних поясів» – збереження та відновлення міських струмків і озер, що є природними резервуарами для опадів.

Видання зауважує, що затоплення метро – це прояв загальної кризи громадського транспорту в Нью-Йорку, яка посилилася під час пандемії, але виникла ще раніше. Транспорт десятиліттями страждав від браку фінансування та модернізації.

А найбільше деградація громадського транспорту б’є по бідніших містянах та працівниках із фіксованим графіком, які не мають змоги обирати час роботи або працювати з дому під час карантину.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button