Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 303 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: пресслужба Віталія Кличка

Шостого жовтня у Бабиному Яру відбулася церемонія пам’яті жертв Голокосту, присвячена 80-й річниці трагедії. У заходах взяли участь президенти України, Німеччини й Ізраїлю.

Художниця Марина Абрамович презентувала новий об’єкт київського Меморіалу — «Кристалічну стіну плачу». Стіна, що відсилає до Стіни плачу в Єрусалимі, складається з українського антрациту та кристалів гірського кварцу, привезених із Бразилії. Її довжина – 40 метрів, висота — три метри.

Фото: Меморіальний центр Голокосту «Бабин Яр»

Абрамович — популярна зірка світової артсцени. Вона прославилася радикальними перформансами у 1970-80-х роках. Вона також зіграла епізодичну роль у фільмі «ДАУ» російського режисера Іллі Хржановського, який зараз є артдиректором Меморіального центру Голокосту «Бабин Яр».

Ще до відкриття об’єкту його розкритикував голова Українського інституту національної пам’яті Антон Дробович. Він наголосив, що зараз у Бабиному Яру відбувається «хаотична меморіалізація». Скептично до інсталяції Абрамович поставилися й арткритики.

«Мені видається вкрай невдалим у цьому контексті посилання на псевдонаукове “лікування кристалами”, яке останнім часом стрімко набирає популярності серед широких народних мас, зокрема завдяки вірусним відео у тіктоці. Кристали — річ гарна і, можливо, навіть комусь допомагають, але на місці такої страшної трагедії всі ці ньюейджівські дурнички щонайменше недоречні», — коментує арткритикиня Аліса Ложкіна.

Фото: Меморіальний центр Голокосту «Бабин Яр»

Мистецтвознавиця Зоя Звиняцьківська пише, що розчарована об’єктом, який створили без огляду на місцевий контекст і ландшафт, заради хайпу й участі попзірки. Водночас вона вітає той факт, що зараз нарешті відбувається вшанування жертв Бабиного Яру.

«Встановлення цього загалом-то доволі невинного, просто слабкого пам’ятника — незначна ціна за те велике звільнення і велику справедливість, які нарешті відбуваються там, в Бабиному Яру. В місці жахливого злочину, який багато років взагалі замовчувався, а потім ще довше викривлявся, затулявся, перевигадувався. У місці, де говорили про що завгодно, тільки не про євреїв і Голокост. У місці, до якого досі немає покажчика на станції метро, не кажучи вже про адекватні назви вулиць поруч», — зауважує Звиняцьківська.

Фото: Меморіальний центр Голокосту «Бабин Яр»

Наприкінці вересня Меморіальний центр Голокосту «Бабин Яр» запросив до Києва й іншу зірку — Джонатана Літтела, автора книги «Благоволительки», за яку отримав Гонкурівську премію. Літтел написав короткі тексти до світлин французького фотографа Антуана д’Агати, розміщених на лайтбоксах станції метро «Дорогожичі». Меморіальний центр також видав український переклад «Благоволительок». Це роман про трансгресію нацистського офіцера, який стає свідком і учасником воєнних злочинів на східному фронті, зокрема і в Бабиному Яру.

Фото: пресслужба Віталія Кличка

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button