Відсьогодні Бессарабський проїзд став пішохідною зоною. Це відбулось в межах впровадження комплексної схеми організації дорожнього руху на Бессарабській площі, вулиці Басейній та Крутому узвозі. Столиця отримує нову пішохідну зону на Бессарабському проїзді. Про це написав колишній заступник голови КМДА Олександр Густєлєв.
Рух автотранспорту від бульвару Тараса Шевченка до вулиці Басейної дозволяється лише через вулиці Велику Васильківську та Павла Скоропадського. При цьому створюється нова додаткова паркувальна зона на вулиці Басейній від вулиць Павла Скоропадського до Бессарабської площі. Водночас проїзд з боку вулиці Басейної передбачено відкривати у нічний час для обслуговування балансових територій працівниками відповідальних комунальних підприємств.
Ідея реорганізації руху на Бессарабці виникла у 2016–2017 роках. Пропозиція створення пішохідної зони по Бессарабському проїзду була передбачена і в рекомендаціях Світового банку у Дослідженні сталого розвитку міського транспорту. Крім цього, Бессарабська площа щороку посідає перше місце по забрудненню повітря в Києві. Основною причиною є високий автомобільний трафік. У цьому випадку створення пішохідного простору сприятиме покращенню якості повітря, адже усуне основне джерело їх походження.
Під час проведення осінньої школи-воркшопу «Трансформація Бессарабської площі» та під час курсу «Урбан дизайн» школи Projector відбувались дослідження простору навколо Бессарабської площі з залученням думок частини підприємців та бізнесів, розташованих навколо.
Створення тимчасової пішохідної зони вперше відбулось в рамках Європейського тижня мобільності в 2016 році. Досвід перекриття руху дав зрозуміти, де потрібно робити наземні переходи, як влаштувати клієнтську парковку для Бессарабського ринку, де висадити дерева та як інтегрувати різні спільноти площі.
У кінці 2017 року представництво Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні спільно з Департаментом транспорту КМДА та IHUB організували школу-воркшоп з реорганізації простору навколо Бессарабської площі. Студенти транспортних, архітектурних та містобудівних спеціальностей представили три варіанти перекриття руху в центрі. Журі обрало переможця, а наступним етапом повинно було стати транспортне моделювання. Проєкти та результаті дослідження взяли до уваги депутати Київради. Тоді вони підтримали проєкт реконструкції Бессарабської площі.
У березні цього року в Київраді знову почали обговорювати перекриття Бессарабського проїзду – на постійній основі або на вихідні.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті