Чи справді автомобілісти оплачують дороги міста своїми податками?
Головними джерелами поповнення бюджетів міст є податки, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються.
Головними джерелами поповнення бюджетів міст є податки, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 311 днів. За цей час ми опублікували 26402 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: facebook.com/kyivtrafficmanagement
Автомобільні податки покривають утримання й розвиток вулиць міста лише приблизно на третину. Про це йдеться у блозі транспортних планувальників «Про мобільність».
Аргумент про те, що дороги нібито будуються коштом власників автомобілів, регулярно виникає у інтернет-дискусіях — мовляв, несправедливо, що транспортний податок і акциз на пальне місто витрачає на пішохідні зони та велосипедні смуги.
Однак транспортний податок у розмірі 25 тисяч гривень сплачують лише власники автомобілів віком менше п’яти років та вартістю понад 2,25 мільйона. Таких автомобілів небагато, тож питома вага такого податку в бюджетах міст — сміховинна. Для бюджету Києва це 0,11%, для Львова — 0,05%.
Щодо акцизу, то його платять усі водії, заправляючи автомобіль. Цей податок складає 40% від вартості пального. При цьому левова частка паливного акцизу потрапляє до державного дорожнього фонду, з якого держава фінансує утримання й будівництво автомобільних доріг загального користування — переважно міжміських автошляхів.
13,44% паливного акцизу потрапляє до міського бюджету, без цільового призначення «на дороги». Акциз поповнює бюджет Києва на 1,3%, Львова — на 1,4%.
Натомість головними джерелами поповнення бюджетів міст є податок на доходи фізичних осіб та єдиний податок, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються. А додаткові податки, які платять автомобілісти, йдуть переважно на міжміські дороги загального користування.
Нагадаємо також, що автомобілісти не компенсують збитки, що їх завдають місту затори, аварії, забруднення повітря й шумове забруднення тощо. Докладніше про те, що таке негативні екстерналії автомобілізації, читайте тут.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті