Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/kyivtrafficmanagement

Автомобільні податки покривають утримання й розвиток вулиць міста лише приблизно на третину. Про це йдеться у блозі транспортних планувальників «Про мобільність».

Аргумент про те, що дороги нібито будуються коштом власників автомобілів, регулярно виникає у інтернет-дискусіях — мовляв, несправедливо, що транспортний податок і акциз на пальне місто витрачає на пішохідні зони та велосипедні смуги.

Однак транспортний податок у розмірі 25 тисяч гривень сплачують лише власники автомобілів віком менше п’яти років та вартістю понад 2,25 мільйона. Таких автомобілів небагато, тож питома вага такого податку в бюджетах міст — сміховинна. Для бюджету Києва це 0,11%, для Львова — 0,05%.

Щодо акцизу, то його платять усі водії, заправляючи автомобіль. Цей податок складає 40% від вартості пального. При цьому левова частка паливного акцизу потрапляє до державного дорожнього фонду, з якого держава фінансує утримання й будівництво автомобільних доріг загального користування — переважно міжміських автошляхів.

13,44% паливного акцизу потрапляє до міського бюджету, без цільового призначення «на дороги». Акциз поповнює бюджет Києва на 1,3%, Львова — на 1,4%.

Натомість головними джерелами поповнення бюджетів міст є податок на доходи фізичних осіб та єдиний податок, які сплачують усі працівники та підприємці, незалежно від того, на чому вони пересуваються. А додаткові податки, які платять автомобілісти, йдуть переважно на міжміські дороги загального користування.

Нагадаємо також, що автомобілісти не компенсують збитки, що їх завдають місту затори, аварії, забруднення повітря й шумове забруднення тощо. Докладніше про те, що таке негативні екстерналії автомобілізації, читайте тут.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button