«Їде чверть – платять усі»: транспортники пояснили, як всі містяни оплачують автомобілі
Автомобілізм завдає збитків суспільству внаслідок заторів, аварій, обмеження ресурсів, забруднення повітря, шумового забруднення, кліматичних змін тощо.
Автомобілізм завдає збитків суспільству внаслідок заторів, аварій, обмеження ресурсів, забруднення повітря, шумового забруднення, кліматичних змін тощо.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 269 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Навіть не маючи автомобіля, кожен мешканець Києва оплачує грошима поїздки на авто 30% містян, йдеться у блозі команди А+С Україна «Про мобільність».
Автор Денис Моляка пояснює це через економічний термін екстерналії – вплив виробництва або споживання на третіх осіб, не опосередкованих ринком.
Автомобільні поїздки спричиняють негативні екстерналії. За дослідженнями Гарвардського та Делфтського університетів, автомобілізм завдає збитків суспільству внаслідок заторів, аварій, обмеження ресурсів, забруднення повітря, шумового забруднення, кліматичних змін, спотворення ландшафтів, забруднення води та ґрунтів, енергетичної залежності.
Податки кожного, хто володіє або не володіє автомобілем, ідуть на будівництво та ремонт розв’язок, розширення та ремонт надлишкової ширини доріг. Ці кошти могли б бути спрямовані на розвиток громадського транспорту, розвиток ефективної логістики, благоустрій, тротуари, медицину, дитсадки чи школи тощо.
Автомобілісти не компенсують ці збитки, адже паливні податки спрямовуються в дорожній фонд, тобто на подальшу автомобілізацію та посилення замкненого кола автомобілізму.
«Так працює пастка: Деградація громадського транспорту –> більше автомобілів –> більше заторів –> витрати на автомобільну інфраструктуру –> більше автомобілів –> більше заторів –> більше аварій та забруднення –> менше простору –> більше збитків –> гірша якість життя», – пише автор.
Він зазначає, що для задоволення потреб у переміщенні існують менш шкідливі і більш ефективні транспортні системи.
Раніше директор компанії А+С Україна Дмитро Беспалов підраховував, що затори в Києві коштують 91 тисячу середніх вартостей години роботи киянина – тобто 7,8 мільйона гривень на годину в масштабах всього міста.
За даними TomTom, у рейтингу міст з найбільшими затримками в дорозі Київ посідає 12-е місце у світі.
Нагадаємо, з 29 лютого весь громадський транспорт Люксембургу став безкоштовним. Цей крок покликаний розвантажити дороги від автомобілів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті