Галеристи Людмила і Євген Березницькі заявляють, що не володіють картиною «Закохані» Ади Рибачук, яку виставляли у своїй галереї на виставці «Соцреалізм: розмаїття стилів».
Після закінчення виставки, стверджують Березницькі, картину повернули власнику. Ім’я цього власника не повідомляється, однак галеристи заявляють, що організували зустріч із ним представників Фонду Рибачук і Мельніченка. «На цьому участь Березницьких в історії з картиною було вичерпано», — заявляють вони.
Своєю чергою, у Фонді АРВМ коментують: на згаданій зустрічі був присутній чоловік на ім’я Сергій. Він порадив «пошукати в майстернях НСХУ художника Олександра Тихого, який начебто і продав йому роботу». Як виявилося, Олександр Тихий нещодавно помер. Тоді Сергій заявив, що картина належить особисто йому і його цікавить лише співмірна компенсація. На цьому етапі АРВМ вийшов із перемовин.
«На пропозицію повернути картину законному власнику з міркувань не тільки права, але й корпоративної етики наші співрозмовники відхрещуються один від одного, питають про компенсацію чи обмін, ставлять під сумнів авторство роботи, змінюють риторику», — зазначають у Фонді АРВМ.
Перед виставкою в галереї Березницьких картину «Закохані» востаннє бачили в серпні 2020 року в майстерні Національної спілки художників України. На виставці полотно презентували як твір Віктора Зарецького (1925–1990). АРВМ стверджує, що на картині з’явився підпис Зарецького.
На скандал також відреагувала родичка Зарецького Олена.
«Питання авторства однозначне. Цю картину створив не Віктор Зарецький… Для мене ж дуже образливо, що саме ім’я Зарецького використали на талановитій роботі іншої, дуже самобутньої художниці Ади Рибачук. Бажаю фонду АРВМ здобути справедливість в цій ситуації», — заявила Олена Зарецька.
В АРВМ повідомляють, що юридичним супроводом справи опікується юридична компанія Law Net. Також готується звернення до правоохоронних органів.
Ада Рибачук (1931–2010) та Володимир Мельніченко (1932) — подружжя українських художників, що працювали у художньому тандемі й підписували свої спільні роботи абревіатурою «АРВМ». Їм належать, зокрема, серія панно у Центральному автовокзалі Києва та рельєф Стіна пам’яті на Байковому кладовищі.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті