Верховна Рада прирівняла е-квиток до паперового. Що зміниться для киян – коментує експерт
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій.
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Верховна Рада підтримала законопроєкт № 5705, що прирівнює електронний квиток у громадському електро- та автотранспорті до паперового. Тепер е-квиток можна легально запровадити у кожному місті України.
«Законопроєкт має допомогти відійти від застарілої форми квитків і перейти до належного функціонування автоматизованої системи оплати вартості проїзду в пасажирському транспорті», — коментує заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій. Тепер ці функції буде віднесено до повноважень місцевих адміністрацій, пояснив Найєм.
Також було зареєстровано альтернативний документ № 5705-1, основна відмінність якого полягала у передачі більшої частини повноважень з Мінінфраструктури до місцевої влади. Проте цей документ відхилили.
Читайте також: Чому київський транспорт досі в поганому стані та як це змінити?
Дмитро Беспалов, експерт з питань транспортного моделювання, коментує прийняття законопроєкту:
«Насправді це трошки соромна річ, бо держава біжить за потягом, який давно їде, і просто приводить до ладу документи. Українські міста вже далеко просунулись у впровадженні електронних квитків, а новина про ухвалення законопроєкту подається так, ніби лише зараз можна розпочати це робити. Для киян це нічого не змінить — просто тепер на законодавчому рівні е-квиток має ту саму юридичну вагу, що й паперовий. Суто робота над помилками та врегулювання законодавчої бази. Попри все, вважаю це перемогою, тому що знаю, наскільки складно приймати навіть такі прості речі у Верховній Раді, особливо якщо вони не на часі».
Кияни, як і раніше, куплятимуть електронні квитки на муніципальний транспорт через Київ Цифровий, а в маршрутках передаватимуть за проїзд.
Беспалов додає, що прийняття законопроєкту жодним чином не вплине на збільшення пасажиропотоку у громадському транспорті, тому що для цього необхідні більш ґрунтовні зміни. Зокрема, запровадження на законодавчому рівні європейського регламенту, який дозволяє місту купувати роботу громадського транспорту у перевізників (платити їм з бюджету за кількість кілометрів, які вони проїхали).
Поки що до цього дуже далеко, бо конкурси й досі проводять у закритому форматі, який не перешкоджає корупції, за словами Беспалова. Гарним знаком стануть конкурси на Prozorro, де перевізники подаватимуть пропозиції не на маршрут, а на відстань та вказуватимуть її вартість.
Нагадаємо, на початку січня 2022 року у Львові стартував перший етап впровадження електронного квитка. Валідаторами обладнали не лише комунальний транспорт, але й маршрутки.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті