Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 300 днів. За цей час ми опублікували 23649 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Один із супермаркетів 16 березня. Фото: Valerie Const / Unsplash

Перші кілька днів війни ланцюжки постачання продовольчих мереж «лягли» повністю, логістика була мертвою. Та поступово компанії адаптувалися до нових реалій і, наприклад, в окремих районах Києва полиці супермаркетів мало відрізняються від довоєнного часу. АТБ, Fozzy Group і Коло розповіли LIGA.net, як доставляють продукти.

За місяць війни в Україні закрилося 17% магазинів, за опитуванням торговельних компаній, проведеним Асоціацією ритейлерів. У середині березня під Броварами було зруйновано склад замороженої продукції на 560 мільйонів гривень, а у Ворзелі повністю пограбували центральне виробництво Fozzy Group.

Мережа Коло, яка працює в Києві й області, за дві доби перевезла 200 тонн продукції з лівого берега, після того, як район потрапив у зону бойових дій. Зараз машини Коло супроводжує конвой, якщо у напрямку руху йдуть бої.

АТБ перейшла на доставку товарів залізницею до Дніпровського, Київського, Львівського та Одеського регіонів.

У тих містах, де працювати стало неможливо, мережі залишки продуктів роздали безкоштовно. Сільпо дозволила жителям забирати товари з супермаркетів Бердянська. У Маріуполі, Миколаєві, Чернігові та Харкові Metro C&C передала залишки громадам, Червоному Хресту і територіальній обороні.

Найчастіше закриття магазинів пов’язане з оптимізацією роботи мереж, коли відкритими залишають «базові» магазини, а решта можуть використовуватися як склади. Це потрібно для того, щоб полиці не були порожніми.

«Ми хочемо, щоб в одному Сільпо можна було знайти максимум всього, що зараз є на складах. Щоб не потрібно було йти за крупами в один магазин, а за овочами в інший», — пояснюють у Fozzy Group.

В опорних магазинах АТБ намагаються сформувати товарні запаси на п’ять-сім днів, адже завозити товар можна лише в коротке транспортне вікно, пов’язане як з боями, так і з коменданстською годиною. Чим менше магазинів — тим більшу кількість поїздок може зробити одна машина доставки. Якби товар розвозили у всі магазини, його б розкуповували за пів дня, а далі доводилося б знову чекати на доставку.

Зараз люди почали купувати більше овочів і фруктів. У мережі Коло до війни попит на овочі та фрукти, бакалію й питну воду становив 10% у загальному обігу, тепер — понад 50%.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button