Безоплатний громадський транспорт не вирішує екологічні проблеми. І ось чому
Експерименти з безоплатним проїздом показали, що власники авто майже не пересідають на громадський транспорт.
Експерименти з безоплатним проїздом показали, що власники авто майже не пересідають на громадський транспорт.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24988 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Відмова від плати за проїзд в громадському транспорті може збільшити пасажиропотік та зменшити нерівність, але не так ефективно впливає на скорочення шкідливих викидів, пише Bloomberg. Це пов’язано з тим, що безкоштовними автобусами почитають користуватись люди, які раніше ходили пішки, а водії продовжують їздити на власному автомобілі.
Безкоштовний громадський транспорт є впливовим інструментом для скорочення викидів, але просто зниження плати за проїзд — неправильний підхід, вважають експерти.
Американські міста в якості експерименту скасовують плату за проїзд в громадському транспорті. Наприклад, торік на місяць плату скасувало регіональне транспортне управління штату Юта. Однією з цілей було скорочення шкідливих викидів у регіоні. У звіті, який підбив підсумки експерименту, йшлось про збільшення пасажиропотоку на 16% у будні та на до 58% на вихідних. Під час експерименту викиди забруднюючих речовин скоротились на 68 тонн.
Вважають, що якщо безкоштовний проїзд не призводить до суттєвого скорочення автомобілів на дорогах, то це не зменшує викиди та не уповільнює зміну клімату.
В США транспорт є найбільшим джерелом викидів. Поїздки громадським транспортом менше забруднюють довкілля, ніж переміщення на власному автомобілі. Дослідження, проведене минулого року Національною академією наук США, показало, що людина, яка їздить на громадському транспорті замість того, щоб водити машину, щороку заощаджує 9 мільйонів метричних тонн вуглекислого газу.
Дані інших програм безкоштовного проїзду на громадському транспорті показують, що безплатність поїздок залучила тих, хто через обмежений дохід інакше пішов би пішки або поїхав би на велосипеді. Щоб вплинути на екологію треба до поїздок в автобусах залучати людей, які мають своє авто.
Читайте також: У США завершили дворічний експеримент із безкоштовними автобусами
В Європі, де деякі міста вже перейшли на безкоштовний проїзд, кількість відмов від водіння була незначною. З 2013 року жителі столиці Естонії Таллінна можуть безкоштовно користуватися громадським транспортом. Минулого року державний аудитор країни опублікував оцінку цієї політики: вона призвела до збільшення кількості поїздок громадським транспортом, але не змогла скоротити кількість поїздок на автомобілі.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті