Харківська компанія перетворює маленький Хотин на велосипедний центр
До війни для переїзду будь-якого підприємства в Хотин потрібно було, щоб Ілон Маск запустив звідси ракету, жартує мер.
До війни для переїзду будь-якого підприємства в Хотин потрібно було, щоб Ілон Маск запустив звідси ракету, жартує мер.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Харківська компанія «Велотрейд», яка була одним із найбільших виробників велосипедів у Харкові, перевезла частину виробництва у Хотин Чернівецької області, іншу частину — в Борщів на Тернопільщині. Таким чином, шанс на розвиток отримують містечка, які за інших обставин не змогли б залучити масштабне виробництво, повідомляє Економічна правда.
До війни для переїзду будь-якого підприємства в Хотин потрібно було, щоб Ілон Маск запустив звідси ракету, жартує голова громади Андрій Дранчук.
Velotrade працює з 1990-х років і до вторгнення працевлаштовував 170 робітників, за день збирали до 600 велосипедів. Один із цехів втратили в перші дні війни: туди прилетіла ракета, і він повністю згорів.
Компанія скористалася державною програмою релокації бізнесу. Більшу частину готової продукції, сировини та обладнання перевезла Укрзалізниця. У Харкові залишилося великогабаритне обладнання.
Зазвичай у бізнесу, що релокується, найбільші труднощі виникають з пошуком житла для працівників. У великих містах через шалений попит вартість оренди квартир виросла в кілька разів, а в малих — немає пропозиції.
Важливий аргументом для вибору Хотина стало те, що міська влада подбала про житлові умови для підприємців. Усі працівники «Велотрейду» сплачують лише за комунальні послуги. Місто також взяло на себе відповідальність за соціальне забезпечення сімей працівників: влаштували дітей у місцеві садочок і школу, допомогли оформити декларації з лікарями.
«Ми розуміли, що будемо неконкурентними на ринку, якщо не запропонуємо житло для працівників, тому облаштували приміщення з якісними умовами проживання» — зазначає Дранчук.
До Хотина переїхали приблизно 15 робітників із сім’ями. Інша частина людей — у процесі переїзду, решта — працює віддалено. Середня зарплата — 15 тисяч гривень, з яких 18% ідуть у бюджет громади.
Також пощастило з виробничим приміщенням. Загалом влада готова пропонувати бізнесу комунальні площі за ціною 1 гривня протягом пів року. Однак велозавод потребував великих площ.
«Велотрейд» зміг орендувати вільні приміщення заводу з виробництва жерстяних банок, власник якого зараз у Бельгії. За допомоги міської влад компанія отримала в оренду понад 5 тисяч м2 за довоєнною ринковою ціною.
У перспективі хотіли би збудувати в Хотині завод з виробництва велосипедів і перенести основну діяльність «Велотрейду».
До Борщова ж невдовзі мають переїхати близько 50 працівників компанії. Та з житлом там складніше — робітники житимуть у переобладнаних офісах. Також виробничі площі орендує за дещо завищено ціною.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті