Через війну українські бізнеси почали масово відкриватися в Європі
Франшизами в Європі в основному цікавляться українці — колишні клієнти або підприємці-переселенці.
Франшизами в Європі в основному цікавляться українці — колишні клієнти або підприємці-переселенці.
В Європі створюється ринок українських франшиз. До консалтингової компанії Franchise Group, яка просуває франчайзинг, щодня надходять пʼять-сім запитів на запуск франшизи за кордоном. До війни таких запитів було два-три на тиждень. Про це йдеться у матеріалі Forbes.
Ми писали про відкриття Чорноморки в румунській Констанці. «Ми тримаємо курс на Європу», — оголосила компанія. Засновник GastroFamily Дмитро Борисов почав продавати франшизи для таких брендів, як «Білий налив», БПШ, Mushlya тощо. Українцям, які тікали від війни, пропонують особливі умови. У центрі Барселони за кілька тижнів відкриється український інтим-бутик No Taboo. Виходити в Європу змусила війна: половина магазинів не працюють, новий товар завезти неможливо.
Через війну закрита половина з 15 закладів мережі рибних магазинів Forellis у Києві та Херсоні. Виїхавши з окупованого Херсону до Хорватії, співвласник Олександр Задерей побачив перспективу в ніші формату суші-барів. Це рибний фастфуд, де продаються суші, бургери, супи та салати. Він передбачає роботу з локальними постачальниками. Якщо в Києві, за словами підприємця, доводилося наздоганяти лідерів ринку, то в Хорватії конкуренція мінімальна. Незабаром заклади такого формату запустять і в Польщі.
Одеський оператор темних кухонь SmileFood через війну втратив бізнес у Херсоні та через падіння попиту закрив одне з трьох виробництв у Києві та три з семи в Одесі. Компанія планує відкрити франчайзингові кухні в Алмати, Казахстан, та Софії, Болгарія.
«Але франшизами в Європі в основному цікавляться українці. Це колишні клієнти або підприємці-переселенці», — зауважує власник SmileFood Олександр Соколов.
Співзасновник консалтингової компанії «Франч» Роман Кирилович попереджає: орієнтуватися лише на співвітчизників — хибна стратегія. Наприклад, частина партнерів може втратити інтерес до закордонних франшиз після повернення в Україну. Тож основний виклик для українських компаній, які намагаються вивести свої франшизи в Європу, — адаптувати бізнес-моделі під новий ринок.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті