Як війна змінила попит, пропозицію та ціни на побутову техніку?
Керівник компанії «Фокстрот» зазначає, що попит впав удвічі, а ціни зросли на 12–20%.
Керівник компанії «Фокстрот» зазначає, що попит впав удвічі, а ціни зросли на 12–20%.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Війна розбалансувала ринок електроніки та побутової техніки, повідомив CEO компанії «Фокстрот» Олексій Зозуля виданню Forbes.
«Стабільного ринку, як до війни, в тому вигляді, який він був, уже не існує. Є міста, де маємо виторг на рівні минулого року і вище. Є міста, де продажі не дотягують до 60%, як порівняти з минулим роком», — зазначає він.
Загалом, за спостереженнями бізнесмена, попит впав удвічі. На деякі категорії товарі попит впав «катастрофічно»: так, у березні продажі телевізорів знизилися до 70%, неактуальною була і вбудована побутова техніка. На ринок, зокрема, впливає припинення кредитування.
Але щодо окремих категорій продажі навіть зросли. Це товари, затребувані серед волонтерів та вимушених переселенців: повербанки, аксесуари для смартфонів, дрібна побутова техніка.
«Наразі структура продажів поступово повертається до довоєнного рівня. Передусім через те, що українці потроху повертаються з-за кордону, що одразу позначилося на пожвавленні ринку», — зауважує Зозуля.
З початку війни ціни зросли приблизно на 12–20%. Однак, якби уряд не скасував мита товари зі списку «критичного імпорту» — у сегменті побутової техніки та електроніки вони складають 75–80% — ціни зросли би значно більше.
За словами керівника «Фокстроту», скасування мита частково компенсувало валютні ризики і вартість логістики, «яка зросла просто колосально».
Так, через паливну кризу в понад 1,5 раза подорожчала магістральна логістика — міжміські перевезення між складами та розподільчими центрами.
Зозуля констатує, що сьогодні в Україні немає того асортименту, який був до війни. До 70% поставок припинилися через заблоковані морські перевезення.
Товари більше везуть із Польщі, Румунії та країн Балтії, передусім це смартфони та дрібна побутова техніка.
Бізнесмен припускає, що в осяжній перспективі такого різноманіття товарів уже й не буде: «Всі учасники розуміють, що асортимент має переглядатися в менший бік та оптимізуватися товарна матриця».
Він також зауважує, що споживачі стали менш чутливими до сервісу. На перше місце виходять базові потреби.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті