Як війна змінила попит, пропозицію та ціни на побутову техніку?
Керівник компанії «Фокстрот» зазначає, що попит впав удвічі, а ціни зросли на 12–20%.
Керівник компанії «Фокстрот» зазначає, що попит впав удвічі, а ціни зросли на 12–20%.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 312 днів. За цей час ми опублікували 26409 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Війна розбалансувала ринок електроніки та побутової техніки, повідомив CEO компанії «Фокстрот» Олексій Зозуля виданню Forbes.
«Стабільного ринку, як до війни, в тому вигляді, який він був, уже не існує. Є міста, де маємо виторг на рівні минулого року і вище. Є міста, де продажі не дотягують до 60%, як порівняти з минулим роком», — зазначає він.
Загалом, за спостереженнями бізнесмена, попит впав удвічі. На деякі категорії товарі попит впав «катастрофічно»: так, у березні продажі телевізорів знизилися до 70%, неактуальною була і вбудована побутова техніка. На ринок, зокрема, впливає припинення кредитування.
Але щодо окремих категорій продажі навіть зросли. Це товари, затребувані серед волонтерів та вимушених переселенців: повербанки, аксесуари для смартфонів, дрібна побутова техніка.
«Наразі структура продажів поступово повертається до довоєнного рівня. Передусім через те, що українці потроху повертаються з-за кордону, що одразу позначилося на пожвавленні ринку», — зауважує Зозуля.
З початку війни ціни зросли приблизно на 12–20%. Однак, якби уряд не скасував мита товари зі списку «критичного імпорту» — у сегменті побутової техніки та електроніки вони складають 75–80% — ціни зросли би значно більше.
За словами керівника «Фокстроту», скасування мита частково компенсувало валютні ризики і вартість логістики, «яка зросла просто колосально».
Так, через паливну кризу в понад 1,5 раза подорожчала магістральна логістика — міжміські перевезення між складами та розподільчими центрами.
Зозуля констатує, що сьогодні в Україні немає того асортименту, який був до війни. До 70% поставок припинилися через заблоковані морські перевезення.
Товари більше везуть із Польщі, Румунії та країн Балтії, передусім це смартфони та дрібна побутова техніка.
Бізнесмен припускає, що в осяжній перспективі такого різноманіття товарів уже й не буде: «Всі учасники розуміють, що асортимент має переглядатися в менший бік та оптимізуватися товарна матриця».
Він також зауважує, що споживачі стали менш чутливими до сервісу. На перше місце виходять базові потреби.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті