Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23470 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Emily Chung / Unsplash

Війна розбалансувала ринок електроніки та побутової техніки, повідомив CEO компанії «Фокстрот» Олексій Зозуля виданню Forbes.

«Стабільного ринку, як до війни, в тому вигляді, який він був, уже не існує. Є міста, де маємо виторг на рівні минулого року і вище. Є міста, де продажі не дотягують до 60%, як порівняти з минулим роком», — зазначає він. 

Попит

Загалом, за спостереженнями бізнесмена, попит впав удвічі. На деякі категорії товарі попит впав «катастрофічно»: так, у березні продажі телевізорів знизилися до 70%, неактуальною була і вбудована побутова техніка. На ринок, зокрема, впливає припинення кредитування.

Але щодо окремих категорій продажі навіть зросли. Це товари, затребувані серед волонтерів та вимушених переселенців: повербанки, аксесуари для смартфонів, дрібна побутова техніка.

«Наразі структура продажів поступово повертається до довоєнного рівня. Передусім через те, що українці потроху повертаються з-за кордону, що одразу позначилося на пожвавленні ринку», — зауважує Зозуля.

Ціни

З початку війни ціни зросли приблизно на 12–20%. Однак, якби уряд не скасував мита товари зі списку «критичного імпорту» — у сегменті побутової техніки та електроніки вони складають 75–80% — ціни зросли би значно більше.

За словами керівника «Фокстроту», скасування мита частково компенсувало валютні ризики і вартість логістики, «яка зросла просто колосально».

Так, через паливну кризу в понад 1,5 раза подорожчала магістральна логістика — міжміські перевезення між складами та розподільчими центрами.

Асортимент

Зозуля констатує, що сьогодні в Україні немає того асортименту, який був до війни. До 70% поставок припинилися через заблоковані морські перевезення.

Товари більше везуть із Польщі, Румунії та країн Балтії, передусім це смартфони та дрібна побутова техніка.

Бізнесмен припускає, що в осяжній перспективі такого різноманіття товарів уже й не буде: «Всі учасники розуміють, що асортимент має переглядатися в менший бік та оптимізуватися товарна матриця».

Він також зауважує, що споживачі стали менш чутливими до сервісу. На перше місце виходять базові потреби.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button