Як має виглядати реконструйований Довженко-Центр після зведення ЖК?
Питання про долю будівлі загострилося після оголошення намірів Держкіно розділити Довженко-Центр на три різні інституції.
Питання про долю будівлі загострилося після оголошення намірів Держкіно розділити Довженко-Центр на три різні інституції.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Модерністська будівля Довженко-Центру після реконструкції збереже автентичний вигляд, запевняє колишній директор Іван Козленко, за якого почалося будівництво ЖК White Lines на території культурної інституції.
Питання про долю самої будівлі загострилося після оголошення намірів Держкіно розділити Довженко-Центр на три різні інституції. З’явилися побоювання, що це може бути пов’язане з забудовою ділянки — п’ять років тому компанія A Development почала будувати поряд із Центром три башти житлового комлексу. Будинки об’єднуватиме стилобат, в якому розташують торговельний центр.
Меморандум, укладений 2016 року між засновником A Development Олексієм Барановим і Центром Олександра Довженка, передбачав погодження меж ділянок забудови — забудовник, своєю чергою, зобов’язувався реконструювати фасад. Деякі роботи вже виконано.
Козленко оприлюднив рендер фасаду, затверджений у 2020 році керівництвом Довженко-Центру.
«Він створений архітекторами на основі інтеграції ідей і просторових рішень, закладених в основу оригінального проекту будівлі Центру. Ми кілька років присвятили дослідженню історії будівлі, взірця пізнього радянського архітектурного модернізму, що ввібрав у себе ідеї індустріальної архітектури 1960-1980-х років. І прагнули зберегти її після реконструкції максимально автентичною», — зауважує ексдиректор.
За його словами, проєктів реконструкції від архітектурного бюро Archimatika були десятки, але Довженко-Центр погодив лише той, що зберігав зовнішній вигляд модерністської будівлі.
Козленко зауважив, що під час будівельних робіт Довженко-Центр зазнавав клопотів, будівництво навіть призвело до пошкодження однієї з будівель, що перебувала в оренді. Водночас, на переконання ексдиректора, співпраця з девелопером дозволила залучити десятки мільйонів гривень на відновлення Центру, що Мінкульт ніколи б не профінансував. Він також запевняє, що не бачив жодних ознак того, що забудовник зазіхає на будівлю кіноархіву.
«Навпаки, в скрутні моменти для Центру, коли ми наближались до стану неплатоспроможності (це ставалося кілька разів упродовж 2020-2021 років), Баранов кредитував нас, сплачуючи авансом оренду за орендовані приміщення. Це кілька разів рятувало Центр від банкрутства», — додає Козленко.
Нагадаємо, петиція до Кабміну про скасування реорганізації Довженко-Центру за тиждень зібрала більш як половину необхідних підписів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті