Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Таїсія Ступак

В липні 2022 року в одному із будинків ЖК Seven на київських Осокорках спалахнула пожежа. Двоє мешканців квартири на 21 поверсі вилізли на зовнішній кондиціонер, щоб не стати заручниками полум’я. Новина облетіла усі ЗМІ. На щастя, пожежникам вдалось врятувати людей та загасити вогонь. Але процес порятунку був би швидшим, якби пожежний проїзд біля комплексу не був заставлений автівками. 

«Пожежна машина довго не могла під’їхати до будинку, тому мешканці 45 хвилин сиділи на кондиціонерах. Це стало резонансом»,  –  розповідає представник управляючої компанії (УК) комплексу Рустем Алієв. 

Після цього УК та частина мешканців вирішили розчистити частину для проїзду, яка потрібна пожежним. Вони розробили план з дотримання норм. Порахували кількість болардів, які потрібно встановити на ділянки проїздів, що розташовані впритул до будинків. В результаті бетонних сфер розмістили 350 штук. Але деякі жителі все ж не були задоволені таким рішенням. 

Фото: Таїсія Ступак

«Завжди є люди, які проти і хочуть паркуватись під своїм вікном. Вони “пригріли” собі містечко, тому коли ми виганяли їх сферами, то вони сперечались і робили галас»,  –  розповідає Рустем. 

ЖК Seven складається із шести будинків, загалом це 2500 квартир. На думку управляючої компанії, незгодних змінювати ситуацію виявилось десь 2% від загальної кількості. До працівників УК вони ставляться з недовірою, тому часто рухають встановлені сфери, щоб припаркувати свої машини. Їх намагались переконати мешканці комплексу, але, окрім сварок, це не приносило жодного результату. 

Безпека для всіх

«Ми домовились, що проведемо навчання з представниками ДСНС і вони вже дадуть свою оцінку, наскільки коректно ми поставили сфери. Вони ж мали пояснити, чому паркуватись в неналежних місцях небезпечно»,  –  каже Рустем. 

Фото: Таїсія Ступак

Навчання мали на меті охопити одразу дві цілі: перевірити пожежну безпеку та зменшити паркування в неналежних місцях. 

«В результаті я хочу зробити комфортний двір без машин. Після того, як ми розставили сфери, то мешканці змогли побачити плюси такого рішення. Наприклад, жителі легко можуть дістатись до дитячого майданчика навпростець, а не обходити запарковані автівки»,  –  розповідає Рустем. 

Оплачувала експеримент та сфери компанія зі свого прибутку, оскільки саме вони відповідальні за дотримання пожежної безпеки. Вони ж хотіли зрозуміти, чи їхня схема з порятунку працює. 

«Наразі в країні війна, тому статись може будь-що: прильоти, обвали. Треба бути готовим й до таких ситуацій»,  –  зауважує Рустем.

Як пройшли навчання

Тестування проходило вдень, коли всі співробітники управляючої компанії знаходились на своїх робочих місцях. Про конкретний час навчання нікого не попереджали, щоб створити ефект несподіванки. Адже в реальній ситуації ніхто не знає, коли станеться якась біда. 

Фото: Таїсія Ступак

«Моя задача була подивитись, як працює комплекс заходів безпеки під час пожежі. Електрики мають знеструмити будинок, сантехніки підготувати пожежні гідранти на вулиці та запустити насоси. До приїзду вогнеборців все має бути готовим. Потрібно вказати працівникам ДСНС, де все розташоване»,  –  розповідає Алієв.

Коли працівники ДСНС виїхали, то в одному із будинків ввімкнули сигнал пожежної тривоги. Люди почали виходити на вулицю на сигнал. Мешканцям повідомили, що триває навчання і вони можуть не хвилюватись.  

На завдання виїхала пожежна машина, яка має автодрабину 90 метрів висоти. Вона дістає до 25 поверху, тому експеримент проводили саме там. На відкритому балконі останнього поверху працівники ДСНС зімітували пожежу димовими шашками. 

Фото: Таїсія Ступак

«Ми показали людям, скільки часу витрачають пожежники, щоб проїхати просто по порожній дорозі та розкластись. Для підготовчих дій знадобилось 20 хвилин. А якщо ще треба перепарковувати машини, то часу, необхідного для порятунку життів, витрачається ще більше» – каже Рустем.

Спершу вогнеборці відпрацювали усунення пожежі за протоколом, а потім проїхались комплексом і подивились, чи зможуть вони всюди зручно дістатись потрібних ділянок фасаду в разі пожежі. 

Висновки

За словами Рустема, тестування провели успішно на 85%. Завдяки працівникам ДСНС вдалось з’ясувати неочевидні прогалини пожежної безпеки. До прикладу, маленький паркан на території ЖК встановили не там, де потрібно. Тому його доведеться посунути. Також знайшли місця, де ще потрібно доставити додаткові сфери. Заважали також деякі припарковані автівки жителів, які досі не хочуть перепарковуватись. 

Вогнеборці пояснювали мешканцям, чому паркуватись на тротуарах, які слугують проїздом для пожежників, небезпечно для їхнього ж життя. Рятувальні бригади залучають цю частину дороги під час роботи, де вони розгортають бокові частини машини. Хибно думати, що їм потрібно лише два з половиною метри проїзду, адже для розгортання системи треба зайняти близько семи метрів.  

Фото: Таїсія Ступак

«Працівники ДСНС подякували нам за роботу, бо це ж була та сама зміна, яка приїжджала на липневий виклик. Тільки цього разу їм не довелось пробиратись через велику кількість машин. Деякі сфери в процесі проїзду ми рухали. Суть в тому, що з припаркованим авто так би не вийшло»,  –  каже працівник УК.

Рустем додає, що цей досвід зі сферами надалі хочуть запровадити на інші комплекси, де працює їхня компанія. 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button