Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Unsplash / Andrew GETSLOWER

Нещодавно кияни почали збирати підписи, щоб зробити центр у зоні Старого Києва пішохідним. Станом на 13 жовтня ініціативу підтримали понад 1200 жителів Києва. Автор петиції Ілля Сигачов пропонує оточити його колом з вулиць переважно з одностороннім рухом, а всередині цього транспортного кола організується пішохідна зона. Деякі маршрути, зокрема, тролейбусів № 6, 16 та 18 хочуть змінити. 

Сигачов наголошує, що у такий спосіб вдасться скоротити маятниковий рух автівок на 26%. Пішоходизація центру міста значно покращить якість повітря, допоможе скоротити витрати пального, а місцеві бізнеси лише отримуватимуть більше доходів

«Хмарочос» поспілкувався з транспортним аналітиком Дмитром Беспаловим, щоб дізнатись наскільки таке рішення є реалістичним та потрібним місту.

Дмитро Беспалов,
транспортний аналітик

Плюси та мінуси пішохідного Старого Києва

Експерт вважає, що пішохідну зону в Старому Києві можна зробити. Вартість такої зміни може коштувати сотні тисяч або мільйони гривень, також доведеться заплатити збільшенням часу руху на індивідуальному транспорті, можливо, і на громадському. Середній час поїздки в місті при цьому зросте на одну-дві хвилини, але детальніше такі цифри може порахувати столична влада. 

Межі пішохідної зони, які пропонує автор петиції. Натисніть на зображення для перегляду інтерактивної мапи

Крім вказаних в петиції маршрутів громадського транспорту, на цій ділянці їздить автобус №114, який є важливим для мешканців Троєщини. Теоретично, його можна спрямувати по пішохідній частині. Так, наприклад, роблять з електроавтобусами в Німеччині. 

«Я був на пішохідному просторі у Лейпцигу. Вони перекрили центральну частину міста, але не одразу. Спершу проклали тунель для транзиту – забезпечили можливості для індивідуального транспорту. Згодом влада тимчасово перекривала зону на вихідні. Це потрібно для того, аби зрозуміти, наскільки така ідея сподобається мешканцям. Увесь процес зайняв у німців ледве не 10 років»,  –  розповідає Дмитро. 

Автор петиції вважає, що завдяки пішохідній зоні в Старому Києві вдасться скоротити маятниковий рух автівок на 26%. Беспалов зауважує, що на маятникові міграції не впливають перекриття. Оскільки люди, які працювали в центрі міста, навряд чи змінять місце роботи.

На думку транспортного експерта, ініціатива не вплине також на автомобілекористування в місті. Скорочення витрат палива не відбудеться, адже вони перерозподіляться. Викидів шкідливих речовин та шумового забруднення може стати менше тільки на території пішохідної зоні. Водночас через перерозподіл поїздок інші вулиці отримають додатковий транзит, можливо, більше трафіку стане біля якоїсь із шкіл. 

Можуть виникнути проблеми для людей, які мешкають в зоні Старого Києва. Дмитро розповідає, що в Лейпцигу жителів пішохідного центру намагаються пересадити на якісний громадський транспорт. Існують також боларди та контрольно-пропускні системи, як в старому місті Батумі (Грузія). Але українські чиновники скептично ставляться до цієї ідеї. Вони вважають, якщо буде болард із дармовисом, то код від нього через якийсь час матимуть всі жителі Києва.  

У чому сенс пішохідної зони 

Дмитро Беспалов вважає, що доцільність петиції потрібно розглядати з містобудівної та архітектурної частин.

«Існує великий ризик, що територія буде закрита, але там буде перекотиполе. Починати треба з більш локальних речей – знайти причини знаходитись в цьому місці киянам. До прикладу, проводити фестивалі та влаштовувати різні атракції. Наразі в місті вже існує невелика пішохідна зона на Контрактовій площі. Концепція цього простора –  це «вітальня» Києва, де зустрічають гостей. На території працюють кафе та музеї, можна помилуватись історичними будівлями. А чим тоді має стати Старий Київ? Навіщо створювати другу кімнату для гостей, якщо й перша ще не до кінця обладнана »,  –  зауважує Беспалов. 

Транспортний аналітик нагадує, що на Контрактовій площі досі не зробили той благоустрій, який планували. Міська влада не проводила розважальні заходи, про які обіцяла. Людям доводиться власноруч вигадувати, як проводити там час. Беспалов вважає, що варто спершу доопрацювати кейс з Контрактовою, щоб створювати ще більші пішохідні зони.  

Читайте також: Коли розпочнеться реконструкція Контрактової? Не скоро

«Я б радив автору петиції змінити її. Запропонувати тимчасове перекриття цієї території на один, два чи декілька разів для проведення якихось заходів. Це дасть змогу дослідити, наскільки потрібна така ініціатива місту та жителям»,  –  каже Дмитро.

Він додає, що в Києві є великий резерв пропускної здатності внаслідок впорядкування хаотичного паркування та переналаштування світлофорів. Тому реорганізувати зону довкола Старого Києва можливо, як і у випадку з Контрактовою площею. 

Коментар від редакції

Додамо, що така петиція є важливою як частина комунікації між міською владою та громадою і може показати владі, в якому напрямку має рухатись розвиток міста на думку його жителів. Тобто підтримка петиції має показати насамперед попит на створення пішохідних зон та якісний благоустрій центральної частини міста, в якому пріоритет надається киянам та гостям міста, а не автівкам.

Але щодо конкретної пропозиції автора петиції, зауваження Дмитра Беспалова ми вважаємо цілком доцільними.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button