Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 304 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Стас Козлюк

У Верховній Раді зареєстрували проєкт закону №8156, який пропонує запровадити штрафи для пішоходів, котрі не використовуватимуть світловідбивні елементи або одяг із такими елементами в темний час доби або в умовах недостатньої видимості. Законопроєкт зареєстрував нардеп від «Слуги народу» Володимир Крейденко.

У документі зазначається, що в 2020 році Кабмін вніс зміни до Правил дорожнього руху, згідно з якими, в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи повинні використовувати світлоповертальні елементи або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.

Водночас у Кодексі України про адміністративні правопорушення відсутня норма, яка передбачає відповідальність за невиконання цього пункту ПДР. Крейденко зазначає, що пішоходи нехтують дотриманням Правил дорожнього руху, і це не сприяє попередженню та запобіганню дорожньо-транспортних пригод.

Пропонується, щоб пересування пішоходів проїжджою частиною доріг та узбіччями в темну пору доби або в умовах недостатньої видимості без використання світловідбивних елементів тягнуло за собою попередження або штраф у розмірі трьох неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян (тобто 51 гривню).

У той же час, в європейських містах безпеку руху підвищують за допомогою програм Vision Zero. Наприклад, у Варшаві кількість аварій із жертвами за 2019 рік знизилася на 20% завдяки облаштуванню безпечних пішохідних переходів та кращому їх освітленню.

Директор компанії Про мобільність Дмитро Беспалов у коментарі Хмарочосу зауважив, що в країнах Європи заходи, спрямовані на попередження аварій з пішоходами, такі як носіння світловідбивних жилетів або Дні безпеки, мають популяризаційну мету. Їм передує інфраструктура, яка мінімізує ризики в разі помилок учасників дорожнього руху, зокрема безпечні переходи. Тому в Україні додаткові заходи мають не популяризаційний характер, а демонстраціюсили з боку автомобілістів.

За 10 місяців 2021 року в Україні сталося 1844 ДТП з летальними наслідками, повідомляла генеральна прокурорка України Ірина Венедіктова. Вона назвала чотири топ-причини смертності на дорогах: на першому місці – перевищення безпечної швидкості (понад одна тисяча загиблих), на другому – порушення правил маневрування, на третьому – виїзд на смугу зустрічного руху, на четвертому – перехід пішоходів у невстановленому місці.

Хмарочос уже пояснював, чому законопроєкт, який передбачає посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху, – це погана ідея.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button