Раді пропонують штрафувати пішоходів, які не використовують світловідбивачі в темний час
Водночас, головною причиною ДТП на дорогах є перевищення швидкості .
Водночас, головною причиною ДТП на дорогах є перевищення швидкості .
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Верховній Раді зареєстрували проєкт закону №8156, який пропонує запровадити штрафи для пішоходів, котрі не використовуватимуть світловідбивні елементи або одяг із такими елементами в темний час доби або в умовах недостатньої видимості. Законопроєкт зареєстрував нардеп від «Слуги народу» Володимир Крейденко.
У документі зазначається, що в 2020 році Кабмін вніс зміни до Правил дорожнього руху, згідно з якими, в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи повинні використовувати світлоповертальні елементи або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.
Водночас у Кодексі України про адміністративні правопорушення відсутня норма, яка передбачає відповідальність за невиконання цього пункту ПДР. Крейденко зазначає, що пішоходи нехтують дотриманням Правил дорожнього руху, і це не сприяє попередженню та запобіганню дорожньо-транспортних пригод.
Пропонується, щоб пересування пішоходів проїжджою частиною доріг та узбіччями в темну пору доби або в умовах недостатньої видимості без використання світловідбивних елементів тягнуло за собою попередження або штраф у розмірі трьох неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян (тобто 51 гривню).
У той же час, в європейських містах безпеку руху підвищують за допомогою програм Vision Zero. Наприклад, у Варшаві кількість аварій із жертвами за 2019 рік знизилася на 20% завдяки облаштуванню безпечних пішохідних переходів та кращому їх освітленню.
Директор компанії Про мобільність Дмитро Беспалов у коментарі Хмарочосу зауважив, що в країнах Європи заходи, спрямовані на попередження аварій з пішоходами, такі як носіння світловідбивних жилетів або Дні безпеки, мають популяризаційну мету. Їм передує інфраструктура, яка мінімізує ризики в разі помилок учасників дорожнього руху, зокрема безпечні переходи. Тому в Україні додаткові заходи мають не популяризаційний характер, а демонстраціюсили з боку автомобілістів.
За 10 місяців 2021 року в Україні сталося 1844 ДТП з летальними наслідками, повідомляла генеральна прокурорка України Ірина Венедіктова. Вона назвала чотири топ-причини смертності на дорогах: на першому місці – перевищення безпечної швидкості (понад одна тисяча загиблих), на другому – порушення правил маневрування, на третьому – виїзд на смугу зустрічного руху, на четвертому – перехід пішоходів у невстановленому місці.
Хмарочос уже пояснював, чому законопроєкт, який передбачає посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху, – це погана ідея.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті