Більшість із жителів Чернігова, що взяли участь в опитуванні мобільності населення, хотіли би бачити велопішохідний простір у центрі міста.
В онлайн-опитуванні, проведеному командою Bike City consulting у межах проєкту Концепції розвитку «Чернігів – стійке місто» Yakusha Studio, взяли участь 2300 осіб. Про нього чернігівчани дізнавалися з соцмереж і з плакатів на вулицях Чернігова.
Результати свідчать, що чверть пересувається містом пішки, 40% користуються тролейбусами й автобусами, 14% — велосипедом, а на автомобілі їздять 13%. Для поїздок за межі міста користуються автобусами (тобто міжміськими маршрутками), електричками та приватними автівками. При цьому половина опитаних їздять до Києва.
Громадський транспорт
У липні цього року в Чернігові запровадили функцію безкоштовної пересадки — пересісти потрібно встигнути за 30 хвилин після оплати проїзду.
60% тих, хто користується громадським транспортом, не роблять пересадок. При цьому третина опитаних заявила, що на безкоштовну пересадку їм бракує часу. 42% пасажирів оплачують проїзд готівкою, 58% — електронними засобами.
На зупинках чернігівчани найбільше хотіли би бачити схеми маршрутів (61%), електронні табло (52%), смітники (47%), автомати з продажу квитків (44%) та навіси (43%). Створення укриттів на зупинках вважають необхідними лише 3% опитаних.
Велосипед
37% опитаних велокористувачів їздять на велосипеді щодня, ще понад 40% — кілька разів на тиждень. Третина з них вважає прийнятною відстанню, яку можна подолати на велосипеді чи самокаті, 5-10 кілометрів. Чверть готова долати 10-15 кілометрів.
Майже 57% опитаних не мають потреби у прокаті велосипедів або самокатів, бо мають власні. Водночас решта користувалися б таким сервісом, навіть маючи власний велосипед чи ЛПТ. 94% заявили, що в місті бракує велопарковок, понад 68% потребує велосипедних СТО.
Центр, вільний від автомобілів
Більш як половина підтримує ідею створення велопішохідної зони у центрі Чернігова у вихідні та свята. Серед усіх опитаних лише 16% висловилися проти, а серед тих, хто працює чи живе в центрі, — 26%.
Близько 65% учасників опитування переконані, що заборона руху автівок у центрі міста позитивно вплине на здоров’я. Також опитані вважають, що це збільшило би привабливість Чернігова як європейського й туристичного міста, знизило б рівень шуму, зробило б повітря чистішим, а також вулиці стали б безпечнішими.
Якби центр зробили велопішохідним, люди пересувалися б велосипедом чи самокатом (34%), громадським транспортом (33%).
Читайте також: Чернігів може стати історико-екологічним центром. Архітектори шукають фінансування на розробку концепції
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті