Виручка ресторанів і кафе зростає — але завдяки інфляції та переселенцям: дослідження
За рік заклади відчули два різких спади: у перші тижні війни та після ракетної атаки 23 листопада.
За рік заклади відчули два різких спади: у перші тижні війни та після ракетної атаки 23 листопада.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Російське вторгнення, комендантська година та відключення світла боляче вдарили по ресторанному бізнесу в Україні, але заклади намагаються пристосуватися. Про це йдеться у підсумковому дослідженні Poster, яке охопило сім тисяч закладів.
Перші два тижні після початку вторгнення ресторани та кафе взагалі не отримували виторгу. Першим оговталися фастфуд, кав’ярні та пекарні й уже до кінця травня вийшли на довоєнні показники. Показники барів, ресторанів і кальянних повернулися до довоєнних лише у жовтні та листопаді.
Крім перших тижнів війни найбільший спад заклади відчули наприкінці листопада, коли Росія влаштувала одну з найбільших ракетних атак.
«Зараз ми дуже скептичні до спроби щось вирахувати. Головне тримати якість продукту та сервісу на гідному рівні, зберегти те, що є і не піддаватися марним ілюзіям про середні чеки, — зазначає Аня Завертайло, співвласниця київської мережі кафе-кондитерських Honey та пекарні «Завертайло». — При цьому довоєнні показники ми фактично наздогнали у червні та перегнали з липня».
На передсвятковому тижні 19-25 грудня найбільше зріс виторг у фастфудів і кав’ярнь — приблизно на 50% до минулого року. Пекарні наростили оберти на 15%, бари на 5%, ресторани — на 2%, водночас кальянні «просіли» на 4%.
На середину грудня середній чек демонструє зростання до минулого року:
«З лютого по травень ми просіли на 50%. У травні, коли був великий потік переселенців, то перевищили показники на 20%. Далі вийшли на показники минулого року. Проте виручки виросли через інфляцію, тому ми перестали на це зважати. Орієнтуємось тільки на кількість гостей в місяць і на середній чек», — розповідають Артем Яценко та Василь Бандурович, співвласники закладів Марево та Late Breakfast Wine & Pizza Club.
«Каси виросли десь на 25-30%. Це відбулося за рахунок збільшення цін на каву, але й завдяки переселенцям — ми бачимо багато нових гостей, які приїхали у місто цього року», — додає Фелікс Безрук, співвласник обсмажки «Фунт кави» та дніпровських кав’ярень.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті