Виручка ресторанів і кафе зростає — але завдяки інфляції та переселенцям: дослідження
За рік заклади відчули два різких спади: у перші тижні війни та після ракетної атаки 23 листопада.
За рік заклади відчули два різких спади: у перші тижні війни та після ракетної атаки 23 листопада.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 273 днів. За цей час ми опублікували 23460 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Російське вторгнення, комендантська година та відключення світла боляче вдарили по ресторанному бізнесу в Україні, але заклади намагаються пристосуватися. Про це йдеться у підсумковому дослідженні Poster, яке охопило сім тисяч закладів.
Перші два тижні після початку вторгнення ресторани та кафе взагалі не отримували виторгу. Першим оговталися фастфуд, кав’ярні та пекарні й уже до кінця травня вийшли на довоєнні показники. Показники барів, ресторанів і кальянних повернулися до довоєнних лише у жовтні та листопаді.
Крім перших тижнів війни найбільший спад заклади відчули наприкінці листопада, коли Росія влаштувала одну з найбільших ракетних атак.
«Зараз ми дуже скептичні до спроби щось вирахувати. Головне тримати якість продукту та сервісу на гідному рівні, зберегти те, що є і не піддаватися марним ілюзіям про середні чеки, — зазначає Аня Завертайло, співвласниця київської мережі кафе-кондитерських Honey та пекарні «Завертайло». — При цьому довоєнні показники ми фактично наздогнали у червні та перегнали з липня».
На передсвятковому тижні 19-25 грудня найбільше зріс виторг у фастфудів і кав’ярнь — приблизно на 50% до минулого року. Пекарні наростили оберти на 15%, бари на 5%, ресторани — на 2%, водночас кальянні «просіли» на 4%.
На середину грудня середній чек демонструє зростання до минулого року:
«З лютого по травень ми просіли на 50%. У травні, коли був великий потік переселенців, то перевищили показники на 20%. Далі вийшли на показники минулого року. Проте виручки виросли через інфляцію, тому ми перестали на це зважати. Орієнтуємось тільки на кількість гостей в місяць і на середній чек», — розповідають Артем Яценко та Василь Бандурович, співвласники закладів Марево та Late Breakfast Wine & Pizza Club.
«Каси виросли десь на 25-30%. Це відбулося за рахунок збільшення цін на каву, але й завдяки переселенцям — ми бачимо багато нових гостей, які приїхали у місто цього року», — додає Фелікс Безрук, співвласник обсмажки «Фунт кави» та дніпровських кав’ярень.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті