У румунському «місті айтівців» побудують друге в країні метро
Клуж називають румунською «кремнієвою долиною», за останні роки він пережив стрімку джентрифікацію.
Клуж називають румунською «кремнієвою долиною», за останні роки він пережив стрімку джентрифікацію.
У румунському місті Клуж збудують метро. Зараз у Румунії метрополітен є лише в Бухаресті.
Наприкінці лютого цього року турецька фірма Gülermak виграла тендер на будівництво. Вартість лінії метро коштуватиме 2,8 мільярда євро. Її планують збудувати за вісім років.
Лінія протяжністю 21 кілометр матиме 19 станцій. Як повідомляє Ziua de Cluj, поїзди курсуватимуть з інтервалом у 90 секунд — для порівняння, інтервали у метро Бухареста навіть у пікові години не коротші як чотири хвилини, а подекуди сягають 20 хвилин.
Клуж — (з 1970-х місто офіційно називається Клуж-Напока через міфотворчі прагнення режиму Чаушеску пов’язати його історію з давнішим дакійським поселенням Напока, однак повна назва використовується лише у формальних контекстах) — другий після Бухареста економічний центр Румунії.
Його називають румунською «кремнієвою долиною» через зосередження технологічних компаній. За останні 10-15 років економіка Клужа розвивалася найстрімкішими темпами в Європі. При цьому населення не сягяє й пів мільйона жителів.
Велику частку цього населення становлять айтівці та студенти — тут також зосереджено одні з найважливіших університетів країни. Стрімке збільшення присутності IT-компаній і їхніх працівників запустило схожі процеси, що й у каліфорнійських містах — Клуж невпинно джентрифікувався, вартість життя зростала.
Найвідчутніше здорожчали житло та комунальні послуги — зараз зняти чи купити квартиру в Клужі дорожче, ніж у Бухаресті. Зростанню цін сприяє й ландшафт — місто оточено горами Трансильванії й розрозстатися немає куди.
Тарифи на проїзд у громадському транспорті в Клужі також вищі, ніж у Бухаресті. Це, зокрема, пояснюється тим, що мерія Клужа майже повністю оновила парк наземного транспорту, в той час, як у столиці їздять старі трамваї й автобуси.
Водночас у Клужі лише одна трамвайна лінія, вже не кажучи про відсутність метро. Клуж також не має об’їзної дороги і швидко дістатися з одного кінця міста до іншого вкрай складно. Як видно зі схеми вище, гілка сягатиме й передмість, таких як Флорешть. Чимало людей селяться далі від центру, намагаючись якось зекономити на оренді.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті