Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 288 днів. За цей час ми опублікували 23576 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Țetcu Mircea Rareș, CC BY-SA 3.0 ro

У румунському місті Клуж збудують метро. Зараз у Румунії метрополітен є лише в Бухаресті.

Наприкінці лютого цього року турецька фірма Gülermak виграла тендер на будівництво. Вартість лінії метро коштуватиме 2,8 мільярда євро. Її планують збудувати за вісім років. 

Лінія протяжністю 21 кілометр матиме 19 станцій. Як повідомляє Ziua de Cluj, поїзди курсуватимуть з інтервалом у 90 секунд — для порівняння, інтервали у метро Бухареста навіть у пікові години не коротші як чотири хвилини, а подекуди сягають 20 хвилин.

Що це за місто і чому тут будують метро?

Клуж — (з 1970-х місто офіційно називається Клуж-Напока через міфотворчі прагнення режиму Чаушеску пов’язати його історію з давнішим дакійським поселенням Напока, однак повна назва використовується лише у формальних контекстах) — другий після Бухареста економічний центр Румунії. 

Його називають румунською «кремнієвою долиною» через зосередження технологічних компаній. За останні 10-15 років економіка Клужа розвивалася найстрімкішими темпами в Європі. При цьому населення не сягяє й пів мільйона жителів.

Велику частку цього населення становлять айтівці та студенти — тут також зосереджено одні з найважливіших університетів країни. Стрімке збільшення присутності IT-компаній і їхніх працівників запустило схожі процеси, що й у каліфорнійських містах — Клуж невпинно джентрифікувався, вартість життя зростала.

Найвідчутніше здорожчали житло та комунальні послуги — зараз зняти чи купити квартиру в Клужі дорожче, ніж у Бухаресті. Зростанню цін сприяє й ландшафт — місто оточено горами Трансильванії й розрозстатися немає куди.

Тарифи на проїзд у громадському транспорті в Клужі також вищі, ніж у Бухаресті. Це, зокрема, пояснюється тим, що мерія Клужа майже повністю оновила парк наземного транспорту, в той час, як у столиці їздять старі трамваї й автобуси.

Водночас у Клужі лише одна трамвайна лінія, вже не кажучи про відсутність метро. Клуж також не має об’їзної дороги і швидко дістатися з одного кінця міста до іншого вкрай складно. Як видно зі схеми вище, гілка сягатиме й передмість, таких як Флорешть. Чимало людей селяться далі від центру, намагаючись якось зекономити на оренді.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button