Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 295 днів. За цей час ми опублікували 23629 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Dmytro Pastukh, CC BY-SA 3.0

29 березня презентували концепцію повоєнного відновлення Макарівської громади.

Команда ГО «Інститут розвитку суспільних інновацій», розробляючи концепцію, провела фокус-групи з місцевими жителями й опитала працівників місцевого самоврядування.

Архітектори та транспортні експерти провели просторові дослідження. Зокрема, у розробці концепції брали участь також спеціалісти «Беспалов ЛАБ» та «Урбан Дизайн».

«Макарівська громада зазнала значних збитків. Пошкоджено 2 830 житлових будинків, зруйновані мости та естакади, більше половини закладів культури в громаді потребують ремонтних робіт», — зазначила координаторка проєкту Ольга Гвоздік.

Концепція описує проблеми громади та містить рекомендації з розвитку, серед яких:

Компактність і багатофункціональність у плануванні майбутніх житлових кварталів. Простори, що поєднують різні активності (житло, робота, шопінг, відпочинок), дозволять зменшити потреби у використанні транспорту.

Простори спільного користування в садибній забудові. Наразі в деяких селах взагалі немає жодного громадського простору.

Зелені зони. У громаді вже є чимало ландшафтних заказників і природних пам’яток. Однак озера й річки потребують очищення, а парки, такі як «Панський» у Макарові, — зараз стоять закинуті. Мережа велосипедних та пішохідних доріжок могла б слугувати зеленими коридорами між зонами відпочинку. Лісосмуги та узбіччя можна було б облаштувати як зони відпочинку і Slow Ways — пішохідні й велосипедні маршрути між сусідніми населеними пунктами.

Популяризація туризму та розбудова відповідної інфраструктури. Навколо Макарова є давньоруське городище Х-ХІ століття, маєток фон Мекка, Змійові вали, церква ХІХ століття у Гавронщині, цілюще джерело поблизу Карашина, хасидський огель на могилі Іцхака Якова тощо.

Маєток фон Мекка. Фото: Іван Биков, CC BY-SA 4.0

Транспорт. Громаду розділяють траса Е40 та річка Здвиж. Деякі села не сполучені між собою, жителі мусять долати три кілометри до найближчої зупинки. Громадський транспорт від багатьох сіл їздить рідше, ніж п’ять разів на день. Вулиці спроєктовані за застарілими радянськими нормами, на багатьох немає тротуарів. У Макарові відсутній міський громадський транспорт.

Розбудова системи водопостачання та водовідведення. Зараз не всі господарства мають доступ до каналізації. Також будинки не мають централізованого теплопостачання й натомість опалюються індивідуальними котлами.

Технології енергозбереження. Зокрема орієнтуватися на місцеві джерела енергії (скидне тепло, біомаса тощо), максимально диверсифікувати джерела генерації, застосувати системи датчиків, smart-лічильників тощо.

Дивіться фото: Як відновлюють Макарів на Київщині

Економіка. Експерти пропонують створити центри підтримки малого та середнього бізнесу, аби стимулювати появу нових робочих місць та пожвавити ділову активність.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button