Дослідники стверджують, що в результаті розбудови міст вулиці стають ворожими для дітей та молоді. Тому у Європі виникають соціальні рухи, які намагаються змінити міські території, пише Тhe Сonversation.
Науковиця з Університету Шеффілда Гіл Валентайн вважає, що ця зміна викликана поділом дітей на дві категорії – «ангели» та «демони». Дітям та підліткам або занадто небезпечно на вулицях міст, або вони «небезпечні» та небажані у міському просторі. Наприклад, Хмарочос писав, як в Івано-Франківську старша жінка вимагала від дівчини припинити скакати зі скакалкою «перед очима» біля свого ж будинку.
Такі уявлення витіснили дітей із громадських місць у мережі міського управління. Автономне пересування та ігри дітей у містах невпинно скорочуються протягом останніх десятиліть. У свою чергу, діти та молодь все частіше залишаються вдома, в автомобілях або в закладах для навчання та ігор під контролем дорослих.
Закриття вулиць для дітей вплинуло на їхній рівень фізичної активності, який є наднизьким, та обмежене відчуття безпеки та самостійності, що заважає психічному та соціальному благополуччю. «Ці тенденції ставлять під загрозу здоров’я цілого покоління та їхню здатність підтримувати суспільство та економіку з жахливим коефіцієнтом залежності», – йдеться в дослідженні.
Наразі є багато прикладів того, як люди чинять опір такій політиці щодо дітей. Міський протест Kidical Mass організовує веломаніфести у малих і великих містах. У 2022 році організація зібрала понад 90 тисяч дітей, молоді та сімей протягом двох вихідних у понад 400 локаціях різних міст Європи. Kidical Mass – це одноденний експеримент, який дозволяє людям побачити, якими міські простори можуть бути, та перетворити цей досвід на політичний запит.
BiciBus або Bike Bus — ще один рух, мета якого привчити дітей їздити на велосипеді. Зокрема, з групою супроводу вони їздять до школи на велосипеді за заздалегідь визначеним маршрутом у певний час. Зазвичай такі заходи проходять раз на тиждень, щоб сформувати звичку.
Шкільні та ігрові вулиці також є важливим наслідком нової громадської активності. Місцеві групи захисту інтересів мобілізують школи та місцеві громади для створення відкритих, інклюзивних і безпечних міських просторів. Часто ідея полягає в тому, щоб відкрити певні ділянки для дітей, обмеживши автомобільний рух.
Учасники кампанії стверджують, що в довгостроковій перспективі шкільні та ігрові вулиці мають бути об’єднані, щоб створити комплексні, безпечні та інклюзивні мережі мобільності.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті