Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 316 днів. За цей час ми опублікували 26441 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/velolviv

Попри розвинену, як для українських міст, велоінфрастурктуру велосипеди не стали надто популярним транспортом у Львові через низку чинників, вважає урбаніст і містопланувальник Олександр Шутюк, експрацівник «Інституту просторового розвитку».

Перший відрізок львівської веломережі створили у 2011 році. За десять років збудували 136 кілометрів велодоріжок і велосмуг — це найбільша мережа в Україні. Для порівняння, в Києві — менш як 60 кілометрів за значно більших розмірів міста.

Та вагомий недолік цієї мережі — її розірваність. При цьому їхати на велосипеді відрізками, де велодоріжок немає, у Львові справді складно: нерівна бруківка, трамвайні рейки, брак місця між автомобільним потоком і припаркованими автівками. Восени автомобілів більшає, а змочена дощами бруківка стає слизькою. Взимку ж пересування на велосипеді стає надто стресовим заняттям.

Суцільна веломережа не може з’явитися за один день, це процес, який триває роками і десятиліттями. Однак на думку Шутюка, помилка Львова полягала в тому, що місто покладається на капітальне будівництво. Так, велодоріжки будують майже виключно під час капремонтів вулиць. Прості та дешеві рішення — маркування велосмуги за допомогою розмітки — не практикують. Навіть коли подібні швидкі велосмуги облаштовували під час пандемії коронавірусу, Львів цей тренд проігнорував.

Такі рішення часто впроваджують у багатьох містах Європи як тимчасові. Це не лише дозволяє велосипедистам вже зараз користуватися мережею, не чекаючи на капремонт вулиці, але й слугує демо-версією відрізку інфраструктури — на цьому етапі місто може помітити недоліки рішення і врахувати їх надалі.

Стретегія прив’язки велодоріжок до капремонтів вулиць призводить також до того, що нові фрагменти мережі з’являються не там, де вони найперше потрібні велосипедистам.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button