Урбаніст пояснює, чому Львів не став велосипедним містом
За десять років у Львові збудували найдовшу веломережу в Україні, але користуватися нею непросто.
За десять років у Львові збудували найдовшу веломережу в Україні, але користуватися нею непросто.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Попри розвинену, як для українських міст, велоінфрастурктуру велосипеди не стали надто популярним транспортом у Львові через низку чинників, вважає урбаніст і містопланувальник Олександр Шутюк, експрацівник «Інституту просторового розвитку».
Перший відрізок львівської веломережі створили у 2011 році. За десять років збудували 136 кілометрів велодоріжок і велосмуг — це найбільша мережа в Україні. Для порівняння, в Києві — менш як 60 кілометрів за значно більших розмірів міста.
Та вагомий недолік цієї мережі — її розірваність. При цьому їхати на велосипеді відрізками, де велодоріжок немає, у Львові справді складно: нерівна бруківка, трамвайні рейки, брак місця між автомобільним потоком і припаркованими автівками. Восени автомобілів більшає, а змочена дощами бруківка стає слизькою. Взимку ж пересування на велосипеді стає надто стресовим заняттям.
Суцільна веломережа не може з’явитися за один день, це процес, який триває роками і десятиліттями. Однак на думку Шутюка, помилка Львова полягала в тому, що місто покладається на капітальне будівництво. Так, велодоріжки будують майже виключно під час капремонтів вулиць. Прості та дешеві рішення — маркування велосмуги за допомогою розмітки — не практикують. Навіть коли подібні швидкі велосмуги облаштовували під час пандемії коронавірусу, Львів цей тренд проігнорував.
Такі рішення часто впроваджують у багатьох містах Європи як тимчасові. Це не лише дозволяє велосипедистам вже зараз користуватися мережею, не чекаючи на капремонт вулиці, але й слугує демо-версією відрізку інфраструктури — на цьому етапі місто може помітити недоліки рішення і врахувати їх надалі.
Стретегія прив’язки велодоріжок до капремонтів вулиць призводить також до того, що нові фрагменти мережі з’являються не там, де вони найперше потрібні велосипедистам.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті