Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 299 днів. За цей час ми опублікували 26315 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Київський метрополітен

Варшавський метрополітен дарує Києву 60 вагонів. Вони почали прибувати до української столиці наприкінці квітня. Однак на лінії варшавські вагони навряд чи вийдуть — їх планують розібрати на запчастини. «Хмарочос» поцікавився у керівництва метро та у транспортного експерта, чому так.

Варшавські вагони було вироблено у 1990-х на заводі в російських Митищах. Така ж серія 81 експлуатується у Києві. З роками ці вагони суттєво модернізували, повністю переробивши вентиляційну систему, додавши кондиціонери, замінивши сидіння й загалом інтер’єр салонів. Всі підготовлені до відправки до Києва вагони мають чинні сертифікати технічної працездатності. Останній ремонт такого типу вагонів Варшава проводила у 2017-2022 роках. 

«Отримані вагони будуть використовуватися як технічні донори для діючого рухомого складу», — заявили у Київському метрополітені за запит «Хмарочоса».

Пояснюють, що варшавські вагони розраховані для експлуатації на колії шириною 1435 мм, а не 1520 мм, як на лініях київського метро, тож без додаткового переоснащення — заміни візків, встановлення додаткового обладнання, адаптації вагонних схем тощо — їх неможливо експлуатувати.

Водночас по кожному зчепу вагонів, які надходять із Польщі, рада метро ухвалює окреме рішення — чи адаптувати їх для експлуатації, чи використовувати як донорів.

Наразі кількості рухомого складу вистачає «для забезпечення встановлених розмірів руху поїзда», додають у метрополітені.

Київське метро справді має доволі великий запас рухомого складу, зауважує транспортний експерт Іван Черниш. Адже востаннє на повну потужність метрополітен працював у березні 2020 року — до пандемії коронавірусу та повномасштабного вторгнення. З того часу кількість рухомого складу, що експлуатується на лініях, значно скоротилась.

З іншого боку, через розрив торгівельно-виробничих ланцюгів могли з’явитися перебої з запчастинами.

«Якщо дивитись суто з точки зору пасажира, то звісно що передані з Варшави вагони 1994-1997 років випуску будуть трохи приємніші, ніж вагони, по суті, аналогічної моделі 1980-х років, що експлуатуються на синій гілці, або немодернізовані вагони більш старої моделі, що експлуатуються на червоній гілці. Але чи зважає на це метрополітен — невідомо», — додає Черниш.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button