Чому подаровані Варшавою вагони не їздитимуть у метро Києва?
Варшавські вагони аналогічні тим, що курсують на лініях у Києві, але потребують додаткової адаптації.
Варшавські вагони аналогічні тим, що курсують на лініях у Києві, але потребують додаткової адаптації.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Варшавський метрополітен дарує Києву 60 вагонів. Вони почали прибувати до української столиці наприкінці квітня. Однак на лінії варшавські вагони навряд чи вийдуть — їх планують розібрати на запчастини. «Хмарочос» поцікавився у керівництва метро та у транспортного експерта, чому так.
Варшавські вагони було вироблено у 1990-х на заводі в російських Митищах. Така ж серія 81 експлуатується у Києві. З роками ці вагони суттєво модернізували, повністю переробивши вентиляційну систему, додавши кондиціонери, замінивши сидіння й загалом інтер’єр салонів. Всі підготовлені до відправки до Києва вагони мають чинні сертифікати технічної працездатності. Останній ремонт такого типу вагонів Варшава проводила у 2017-2022 роках.
«Отримані вагони будуть використовуватися як технічні донори для діючого рухомого складу», — заявили у Київському метрополітені за запит «Хмарочоса».
Пояснюють, що варшавські вагони розраховані для експлуатації на колії шириною 1435 мм, а не 1520 мм, як на лініях київського метро, тож без додаткового переоснащення — заміни візків, встановлення додаткового обладнання, адаптації вагонних схем тощо — їх неможливо експлуатувати.
Водночас по кожному зчепу вагонів, які надходять із Польщі, рада метро ухвалює окреме рішення — чи адаптувати їх для експлуатації, чи використовувати як донорів.
Наразі кількості рухомого складу вистачає «для забезпечення встановлених розмірів руху поїзда», додають у метрополітені.
Київське метро справді має доволі великий запас рухомого складу, зауважує транспортний експерт Іван Черниш. Адже востаннє на повну потужність метрополітен працював у березні 2020 року — до пандемії коронавірусу та повномасштабного вторгнення. З того часу кількість рухомого складу, що експлуатується на лініях, значно скоротилась.
З іншого боку, через розрив торгівельно-виробничих ланцюгів могли з’явитися перебої з запчастинами.
«Якщо дивитись суто з точки зору пасажира, то звісно що передані з Варшави вагони 1994-1997 років випуску будуть трохи приємніші, ніж вагони, по суті, аналогічної моделі 1980-х років, що експлуатуються на синій гілці, або немодернізовані вагони більш старої моделі, що експлуатуються на червоній гілці. Але чи зважає на це метрополітен — невідомо», — додає Черниш.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті