Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 23640 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У 2011 році Європейський банк реконструкції та розвитку оголосив тендер на придбання двохсот нових тролейбусів для Києва. Ця угода стала початком ери машин виробництва «Богдан моторс», який нині збанкрутував, пише «Економічна правда».

Упродовж десяти років компанія постачала тролейбуси в рамках контрактів із західними банками та за звичайними муніципальними тендерами. Завдяки цьому їх частка в рухомому складі столиці перевищила 98%.

У липні 2021 року суд визнав «Богдан моторс» банкрутом. Через рік державний Укрексімбанк викупив майно приватного акціонерного товариства і вирішив не відновлювати виробництво техніки, а розпродати активи.

У листопаді 2022 року Європейський інвестиційний банк оголосив новий тендер на закупівлю тролейбусів для Києва на 50 млн євро. Однак тендер не відбувся – жодного учасника до нього не допустили. Транспортні експерти побоюються, що оголошені на початку серпня повторні торги теж можуть провалитися. Вимогам тендеру не відповідає жоден український виробник, а іноземні машини коштуватимуть у кілька разів дорожче.

Борги компанії потягнули на дно всю корпорацію. 2020 рік «Богдан моторс» завершив із збитком 3,4 млрд гривень. Загальна заборгованість компанії перед кредиторами напередодні ліквідації становила 6,7 млрд гривень. З 2021 року «Богдан» не брав участь у тендерах на виробництво тролейбусів та автобусів.

Процедура тендеру ЄІБ не передбачає публікації даних про учасників і проходить в умовах секретності. Банк лише повідомив, що на тендері 2022 року або не було учасників, або їх пропозиції відхилили.

Однією з причин провалу тендеру аналітик транспортного порталу AlltransUa Іван Черниш називає вимогу поставити Києву односекційні (90 пасажирів, 28 місць для сидіння) і двосекційні (170 пасажирів, 45 місць для сидіння) тролейбуси. «Гармошки» в Україні виробляв лише «Богдан».

Ситуація навколо тендеру виглядає нетипово, оскільки в умовах замовник не прописав кількість і пропорцію тролейбусів. Ба більше, проведенню тендеру зазвичай передує домовленість з потенційними переможцями.

До повномасштабного вторгнення РФ тролейбуси для українських міст виробляли львівський «Електрон», чернігівський «Еталон», броварський «Політехносервіс», луцький «БКМ-Україна» та дніпровський «Літан». Усі вони, крім «Електрона» й «Еталона», виробляли машини з білоруськими кузовами або були імпортерами білоруських машин. Наразі «Політехносервіс» перейшов на кузови турецької компанії AKIA. «Літан» виграв тендер на поставку пʼятнадцяти тролейбусів для міста Бєльці в Молдові.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button