Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Суспільне Рівне

У Рівному реставрували найстаріший тролейбус, повідомив Суспільному речник Рівнеелектроавтотрансу Антон Бриних, ініціатор проєкту.

Це був перший тролейбус, який відкрив рух містом у 1974 році. Його планують використовувати як туристичну атракцію.

«Відреставрували перший тролейбус практично до заводського стану. Це найстаріший діючий пасажирський тролейбус України та один із 17 тролейбусів Škoda 9Tr, які збереглися у світі як музейні експонати», — пояснює Бриних.

Крім того, це єдиний автентично відновлений дводверний тролейбус. Усі музейні тролейбуси Škoda 9Tr у країнах Європи трьохдверні.

«Це було не просто. Спочатку була ідея просто підфарбувати тролейбус, потім — зробити капітальний ремонт, а згодом ми вирішили реставрувати його. Замовляли оригінальні запасні частини з Чехії, з інших країн. Нам допомагали, тому це надбання не тільки Рівного, а й усього світу», — додає фахівець.

Капітальний ремонт тривав майже пів року, були затримки з доставкою запчастин. На відновлення витратили приблизно 500-600 тисяч гривень.

27 серпня, на День міста, реаставрований тролейбус безкоштовно катав містян. Зараз він доступний для приватних замовлень. Далі перевізник визначить, на який маршрут запустити тролейбус.

Тролейбус катав іноземних туристів ще до реставрації. Так, у 2021 році видання повідомляло про те, як група німців заплатила чотири тисячі гривень за екскурсію на ньому. Також до Рівного приїздили туристи з Чехії, Словаччини, Угорщини. Туристичний тролейбус доглядали, він регулярно проходив техобстеження, щоб лишався на ходу.

«Я цікавлюся старим транспортом — автобусами та тролейбусами. Мені сподобалося Рівне, тому що це останнє місто, де Škoda 9Tr досі використовують. Це дуже особливі тролейбуси», — розповів один із туристів Мануель Крелль.

Його товариш Паскаль Шютце завітав до України вперше, аби побачити тролейбусні лінії, які в його рідному Потсдамі закрили ще у 1995 році.

Нещодавно у Варшаві відновили трамвайний вагон, який курсував у єврейському гетто під час нацистської окупації. Вагон було збудовано 1907 року.

А кілька років тому у Львові реставрували та поставили на рейки трамвай Sanok SW1, який їздив містом усередині XIX століття. 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button