Чому метро на Виноградар починає нагадувати метро на Троєщину? На це є дві головні причини
Останні півтора року темпи будівництво метро на Виноградар, на яке вже витрачено 4 мільярди гривень, близькі до нуля.
Останні півтора року темпи будівництво метро на Виноградар, на яке вже витрачено 4 мільярди гривень, близькі до нуля.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Станції «Мостицька» і «Проспект Правди» в бік масиву Виноградар почали будувати у 2019 році, планували відкрити у 2021-му, а останній озвучений міським головою Віталієм Кличком прогноз — 2024 рік. Мережа київського метро не розширюється вже десять років, відколи відкрили «Теремки».
Мер пояснює зупинку робіт російським вторгненням: частина працівників виїхала за кордон, частина пішла до лав ЗСУ.
Економічна правда натомість вказує на інші дві причини, чому останні півтора року темпи будівництво метро на Виноградар, на яке вже витрачено 4 мільярди гривень, близькі до нуля.
Головною причиною зупинки робіт видання називає фінансові махінації «Київметробуду». Так, за версією столичної прокуратури, у травні 2019 року посадовці поклали понад 1,5 мільярда гривень на депозит і забрали собі нараховані відсотки. При цьому гроші зрештою опинилися на рахунках компаній, пов’язаних із Вадимом Столаром.
Іншу справу розслідує Нацполіція. Слідчі стверджують, що Київметробуд переказав 530 мільйонів гривень авансу підрядникам на будматеріали та роботи. Ті ж переказали 241 мільйон сімом іншим фірмам, які в принципі не могли виконати роботи — бо не мали ані працівників, ані офісів, ані складів, ані обладнання. Підписант однієї з компаній зізнався, що насправді працює кухарем в ресторані, і йому платили, щоб підписував документи підприємства.
Поки триває слідство, «Київметробуд» у жовтні 2022 року переказав підконтрольним підприємствам як попередню оплату за будівельні роботи ще 530 мільйонів гривень.
У різні періоди «Київметробуд» контролювали Максим Микитась та Сергій Кияшко, екскерівник російського «Вагонмашу». За підприємство точилася боротьба, апогеєм якої в 2019 році стали взаємні звинувачення в рейдерстві. Мін’юст визнав збори акціонерів фіктивними і двічі скасовував зміну до реєстру власників.
Зараз Микитася підозрюють у спробі дати 850 мільйонів гривень хабара міському голові Дніпра Борису Філатову за сприяння у виграші тендеру на будівництво метро.
Акції «Київметробуду» наразі поділено між панамською і британською офшорними компаніями, Анатолієм Вернигорою, Сергієм Волковим та Русланом Ткачем.
Одними з головним вигодонабувачів гілки метро на Виноградар відпочатку були столичні забудовники. Фахівці та журналісти відразу звернули увагу на трасування лінії: її тягнуть передусім до будівельних майданчиків ЖК нового Варшавського масиву, ЖК «Ліпінка», «Діброва парк» тощо.
Компанії Владислави Молчанової, Степана Черновецького, Ігоря Кушніра, Вадима Столара та Дмитра Ісаєнка звели тисячі квартир на місці садів агрокомбінату. Промокампанії акцентують на розташуванні житла поряд із метро.
Наттомість жителі старої забудови Вітряних Гір і Виноградаря муситимуть під’їжджати до нових станцій.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті