«Все відбувалося наче в уповільнений зйомці»: обвал на Дегтярівському мості коментують підрядник, КМДА та оглядачі
Транспортні експерти критикували саму ідею спорудження багаторівневої розв’язки: «Падати на Дегтярівській було б нічому».
Транспортні експерти критикували саму ідею спорудження багаторівневої розв’язки: «Падати на Дегтярівській було б нічому».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
30 вересня на будівництві Дегтярівського шляхопроводу неподалік Шулявки під час монтажу впала балка й ефект доміно призвів до обвалу шести інших.
Інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, який давно робить огляди реконструкцій, що проводить КМДА, був на місці в момент обвалу конструкцій.
«Я обернувся і побачив, що балка наче “зіграла”, тобто трохи вигнулася в бік крану, а потім наче назад, і почала складатися навпіл, — розповідає він. — Хоча всі змонтовані раніше балки були перекріплені належним чином, як це завжди робиться на подібних монтажах, але удар ваги в 37 тонн все одно почав валити шосту балку, яка лягла на п’яту і так далі. Все відбувалося наче в уповільнений зйомці. Коли балки лягли, вони зламалися під власною вагою».
У Департаменті транспорту КМДА заявляють, що всі наслідки аварії усуватиме своїм коштом підрядник — компанія RDS. Вартість будівництва для бюджету Києва не збільшиться. Також підкреслили, що роботи на шляхопроводі виконувалися з дотриманням усіх правил техніки безпеки.
Компанія-підрядник наголосила на своїїй відповідальності за роботи на проєкті та готовності усунувати недоліки власним коштом. Зазначають, що роботи виконувалися за графіком, але після обвалу конструкції термін введення нового мосту в експлуатацію посунеться.
Причини, чому це сталося, має встановити експертиза. Авдокушин стверджує, що сьома балка перед падінням вже стояла вертикально. Він не може підтвердити, чи луснув один із ланцюгів, які втримували балку, — принаймні на фото видно, що всі ланцюги цілі. Він також не бачить видимих ознак того, що балка була бракована, хоча й не відкидає такої можливості.
За його оцінками, на розчищення майданчика та одночасне виготовлення нових балок може піти від півтора місяця.
Шляхопровід на перетині вулиць Дегтярівської, Теліги та Довженка, збудований 1963 року, був аварійним. Місто вирішило розібрати міст та будувати на його місці новий приблизно за мільярд гривень. Транспортні експерти критикували саму ідею спорудження багаторівневої розв’язки.
«Можна було робити однорівневе світлофорне перехрестя, а не будувати аналогічного типу розв’язку 70-х років, навіть більшу за розмірами. Ефективність продуманого однорівневого перехрестя може бути точно не гірше розв’язки конюшини, — стверджує Олександр Гречко, один із засновників ГО “Пасажири Києва”. — Падати на Дегтярівській було б нічому».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті