Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Mykola Povoroznyk/Facebook

Директорка з економіки та фінансів КП «Київпастранс» Антоніна Старостенко відповіла на запит активіста з групи «Пасажири Києва» Павла Постоєнка щодо собівартості проїзду у комунальному транспорті Києва.

«З часу останньої зміни тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті відбулись суттєві економічні зміни, підвищились тарифи на електричну енергію у 2 рази, дизельне паливо – на 73%, також підвищилась мінімальна заробітна плата на 80%, тому на сьогодні собівартість перевезення одного пасажира значно перевищує оплату за проїзд майже в 2,5-3 рази», – йдеться у відповіді.

Громадський транспорт у Європі

Наша редакція раніше вже аналізувала тему вартості проїзду громадського транспорту. За даними Євростату, в країнах Європи на громадський транспорт витрачають в середньому 2% ВВП. Ця цифра є середньою в країнах Євросоюзу, проте деякі міста витрачають на розвиток громадського транспорту понад третину свого бюджету. 

Проте лише близько 30% перевезення пасажирів в системі міського громадського транспорту фінансуються з продажу квитків. Решту коштів міська влада зазвичай виділяє з бюджету. Тому вартість проїзду і не повинна дорівнювати собівартості поїздки.

Стан справ у Києві

У 2022 «Київпастранс» перевіз на 40% менше пасажирів, ніж у попередні роки – це на 100 мільйонів менше, ніж у 2021. Про це повідомили активісти групи «Пасажири Києва». Окрім причин повʼязаних із війною, є також політичні причини такого спаду:

  • рішення Ради оборони Києва про зупинку комунального транспорту під час повітряної тривоги
  • обмежений випуск рухомого складу на маршрути
  • невчасний ремонт контактних мереж

Через зменшення випуску комунального транспорту на маршрути збільшились і інтервали руху – іноді вони сягають більше 20 хвилин.

Натомість приватні перевізники продовжують активно курсувати. Середня вартість проїзду у маршрутці складає 12-15 грн по Києву, що приблизно вдвічі більше, ніж вартість проїзду у комунальному транспорті.

Що може покращити ситуацію?

«Пасажири Києва» пишуть, що Департаменту транспортної інфраструктури для зменшення собівартості перевезень варто попрацювати над ефективністю роботи і збільшенням випуску рухомого складу. Це збільшить пасажиропотік та прибуток від перевезень.

Нагадаємо, недавно «Київпастранс» пояснив, де зараз 30 зі 105 подарованих європейськими містами автобусів.

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button