Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Mykola Povoroznyk/Facebook

Директорка з економіки та фінансів КП «Київпастранс» Антоніна Старостенко відповіла на запит активіста з групи «Пасажири Києва» Павла Постоєнка щодо собівартості проїзду у комунальному транспорті Києва.

«З часу останньої зміни тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті відбулись суттєві економічні зміни, підвищились тарифи на електричну енергію у 2 рази, дизельне паливо – на 73%, також підвищилась мінімальна заробітна плата на 80%, тому на сьогодні собівартість перевезення одного пасажира значно перевищує оплату за проїзд майже в 2,5-3 рази», – йдеться у відповіді.

Громадський транспорт у Європі

Наша редакція раніше вже аналізувала тему вартості проїзду громадського транспорту. За даними Євростату, в країнах Європи на громадський транспорт витрачають в середньому 2% ВВП. Ця цифра є середньою в країнах Євросоюзу, проте деякі міста витрачають на розвиток громадського транспорту понад третину свого бюджету. 

Проте лише близько 30% перевезення пасажирів в системі міського громадського транспорту фінансуються з продажу квитків. Решту коштів міська влада зазвичай виділяє з бюджету. Тому вартість проїзду і не повинна дорівнювати собівартості поїздки.

Стан справ у Києві

У 2022 «Київпастранс» перевіз на 40% менше пасажирів, ніж у попередні роки – це на 100 мільйонів менше, ніж у 2021. Про це повідомили активісти групи «Пасажири Києва». Окрім причин повʼязаних із війною, є також політичні причини такого спаду:

  • рішення Ради оборони Києва про зупинку комунального транспорту під час повітряної тривоги
  • обмежений випуск рухомого складу на маршрути
  • невчасний ремонт контактних мереж

Через зменшення випуску комунального транспорту на маршрути збільшились і інтервали руху – іноді вони сягають більше 20 хвилин.

Натомість приватні перевізники продовжують активно курсувати. Середня вартість проїзду у маршрутці складає 12-15 грн по Києву, що приблизно вдвічі більше, ніж вартість проїзду у комунальному транспорті.

Що може покращити ситуацію?

«Пасажири Києва» пишуть, що Департаменту транспортної інфраструктури для зменшення собівартості перевезень варто попрацювати над ефективністю роботи і збільшенням випуску рухомого складу. Це збільшить пасажиропотік та прибуток від перевезень.

Нагадаємо, недавно «Київпастранс» пояснив, де зараз 30 зі 105 подарованих європейськими містами автобусів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button