У Гельсінкі відкрили новий трамвайний маршрут, збудувавши тунель та чотири мости
Його будівництво завершили на рік раніше, ніж планували.
Його будівництво завершили на рік раніше, ніж планували.
У Гельсінкі муніципальна транспортна компанія Helsingin seudun liikenne (HSL) відкрила нову трамвайну лінію довжиною 25 кілометрів на рік раніше, ніж заплановано. Маршрут назвали Jokeri, що є абревіацією від JOukkolikkenteen KEhämäinen Raide Investointi (масові транспортні інвестиції у кільцеві залізниці), пише видання Railway Gazette.
Маршрут розпочинається у районі Ітякескус у східному Гельсінкі та тягнеться до міста Еспоо на Заході. 16 кілометрів маршруту знаходяться у Гельсінкі, а девʼять – в Еспоо. Трамвайна лінія дугою оминає столицю, розташовану на грушеподібному півострові, що зʼєднаний трьома магістралями.
Нова трамвайна лінія повинна замінити автобусний маршрут №550, який є одним з найзавантаженіших у місті: він перевозить до 40 тисяч пасажирів щодня. Трамвайний маршрут від початку до кінця займатиме 65 хвилин – майже стільки ж, скільки й автобусний, проте на трамвай не впливатимуть дорожні затори. Автобусний маршрут планують закрити до кінця цього року.
На протяжності маршруту створено 34 зупинки, відстань між якими складає приблизно 800 метрів. Три з цих зупинок пропонують пересадку на станцію метро, а ще три – на залізничну станцію. Для будівництва трамвайної лінії збудували чотири нових мости на магістралях, що зʼєднують півострів, а також 300-метровий тунель.
Трамвай курсуватиме з 04:30 до 01:15 у будні дні та починатиме роботу на годину пізніше у вихідні. Кожен трамвай вміщає до 214 пасажирів.
Маршрут відкрили на рік раніше, ніж планували. Вперше про будівництво заговорили у 1990, а у 2008 міська влада Гельсінкі замовила детальний план, який презентували у 2009 році. Будівництво розпочалось у 2019 і його планували закінчити влітку 2024, проте роботи відбувались швидко і дату відкриття перенесли спершу на січень 2024 року, а згодом і на жовтень цього року.
На роботи у бюджеті було закладено 382 млн євро, ще 108 млн євро на рухомий склад та 70 млн євро для будівництва депо. Уряд виділив 84 млн євро, а решту оплатили муніципалітети Гельсінкі (65%) та Еспоо (35%). Згідно з даними HSL, на будівництво витратили на 13 млн євро менше, ніж планувалось.
Новий трамвайний маршрут має зменшити викиди вуглекислого газу на 85% та викиди азоту на 95%, порівняно з автобусним. Також трамваї перевозитимуть більш ніж вдвічі більше пасажирів, ніж автобуси. Очікується, що поява нової трамвайної лінії заохотить будівництво комерційної та житлової забудови в Гельсінкі та Еспоо.
Нагадаємо, у Києві висаджуватимуть рослини між трамвайними коліями й озеленюватимуть зупинки. А в Харкові відбувається суд через демонтаж трамвайної колії.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті