Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Jorges, CC BY-SA 3.0

Через 34 роки після падіння Стіни коліями берлінського S-Bahn все ще курсують 22 поїзди, виготовлені в НДР, повідомляє Bloomberg CityLab.

Вагони серії 485, прозвані свого часу «банкою коли» за яскраво-червоний колір лівреї, виявилися напрочуд витривалими. Але їх час сплив — 12 листопада вони вийдуть востаннє, після чого будуть списані. Кілька сотень сидінь продадуть.

Залізниця Східної Німеччини — Deutsche Reichsbahn — замовила модель 485 ще наприкінці 1970-х років у заводу під Берліном. Однак їх почали експлуатувати лише на початку 1990-х.

Загалом передбачалося виготовити 300 вагонів, але зупинилися на 170 і скасували подальші замовлення.

Дизайн цих вагонів випереджав час: легший, ніж у попередників, алюмінієвий корпус; двері, що розсувалися назовні й лишали більше місця для вікон; система рекуперації енергії від гальмування, що дозволяло скоротити енергоспоживання — така інновація досі не є повсюдною.

Фото: Berliner S-Bahn

Були, звісно, й недоліки, як-от система вентиляція, що виявилася вразливою до опадів. Хоч вагони загалом доступні для людей на візках, вони не так добре підпасовуються до рівня платформи, як сучасні поїзди.

Зараз Берлін оновлює систему безпеки транспорту, й поїзди серії 485 не зможуть функціонувати на міській залізниці з новими вимогами. Один із вагонів планують передати Німецькому музею техніки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button