Польські перевізники блокують три пункти пропуску. Чого вони вимагають?
Фури з України приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі, скаржаться поляки.
Фури з України приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі, скаржаться поляки.
Від учора, шостого листопада, польські перевізники блокують три пункти пропуску на кордоні з Україною: «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин».
Організатори протесту планують пропускати по одній вантажівці на годину. Водночас автобусам і легковому транспорту не перешкоджатимуть. Так само обіцяють пропускати гуманітарні вантажі, вантажівки з тваринами й продуктами, що швидко псуються, повідомляють українські прикордонники.
Наразі офіційних вимог від польських перевізників не було передано жодному представнику української сторони, заявляє Мінвідновлення. Водночас раніше уряд отримував від перевізників перелік вимог, більшість із яких назвали «дивними та в принципі невиконуваними».
Серед них — скасування транспортного безвізу, тобто відновлення обов’язкових дозволів для українських вантажівок.
«Ми не вимагаємо невідомо чого. Ми хочемо повернення до нормальності, як було перед війною, до тих 160 тисяч дозволів, а не так, як зараз, — польський кордон станом на сьогодні вже перетнуло 880 тисяч українських вантажівок. Це величезна кількість. Переважно ці машини приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі. Забирають нашу роботу», — цитує Радіо Свобода протестувальник Бартоша Ясінського.
Також вимагають окремої черги для порожніх польських фур, які повертаються з України, — бо зараз ті чекають в е-черзі на виїзд по 10-12 днів. Щоб стати в електронну чергу, поляк мусить спершу заїхати в Україну. Натомість український водій бронює місце в черзі заздалегідь, ще не завершивши попередній рейс.
Ще хочуть, щоб у Польщі заборонили реєструвати фірми-перевізники, які фінансуються з-за кордонів ЄС.
«У Польщі відкрилося багато транспортних фірм з капіталом з-за меж ЄС — з Білорусі, Росії, України, Туреччини, Грузії, і вони теж для нас є серйозною конкуренцією. Тому що вони привозять готівку з невідомих джерел, працевлаштовують своїх людей, до того ж на одну четверту чи одну восьму ставки, а не так, як ми», — каже один із організаторів блокади Томаш Борковський.
Протестувальників підтримала праворадикальна партія «Конфедерація», яка цьогоріч пройшла до Сейму Польщі, отримавши на виборах 7%. Її вважають антиукраїнською.
Питання дозволів для українських перевізників на роботу в Євросоюзі було проблемним ще до повномасштабного вторгнення, пояснює Суспільне. У 2021 році Київ навіть анонсував арбітраж із Єврокомісією через те, що Варшава не погоджувала дозволи.
Торік запровадили транспортний безвіз — відтоді українські перевізники, як і їхні європейські колеги, не потребують дозволів на перевезення в межах Євросоюзу.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті