Польські перевізники блокують три пункти пропуску. Чого вони вимагають?
Фури з України приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі, скаржаться поляки.
Фури з України приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі, скаржаться поляки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Від учора, шостого листопада, польські перевізники блокують три пункти пропуску на кордоні з Україною: «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська», «Дорогуськ – Ягодин».
Організатори протесту планують пропускати по одній вантажівці на годину. Водночас автобусам і легковому транспорту не перешкоджатимуть. Так само обіцяють пропускати гуманітарні вантажі, вантажівки з тваринами й продуктами, що швидко псуються, повідомляють українські прикордонники.
Наразі офіційних вимог від польських перевізників не було передано жодному представнику української сторони, заявляє Мінвідновлення. Водночас раніше уряд отримував від перевізників перелік вимог, більшість із яких назвали «дивними та в принципі невиконуваними».
Серед них — скасування транспортного безвізу, тобто відновлення обов’язкових дозволів для українських вантажівок.
«Ми не вимагаємо невідомо чого. Ми хочемо повернення до нормальності, як було перед війною, до тих 160 тисяч дозволів, а не так, як зараз, — польський кордон станом на сьогодні вже перетнуло 880 тисяч українських вантажівок. Це величезна кількість. Переважно ці машини приїжджають порожні, беруть товар у Польщі й везуть по цілій Європі. Забирають нашу роботу», — цитує Радіо Свобода протестувальник Бартоша Ясінського.
Також вимагають окремої черги для порожніх польських фур, які повертаються з України, — бо зараз ті чекають в е-черзі на виїзд по 10-12 днів. Щоб стати в електронну чергу, поляк мусить спершу заїхати в Україну. Натомість український водій бронює місце в черзі заздалегідь, ще не завершивши попередній рейс.
Ще хочуть, щоб у Польщі заборонили реєструвати фірми-перевізники, які фінансуються з-за кордонів ЄС.
«У Польщі відкрилося багато транспортних фірм з капіталом з-за меж ЄС — з Білорусі, Росії, України, Туреччини, Грузії, і вони теж для нас є серйозною конкуренцією. Тому що вони привозять готівку з невідомих джерел, працевлаштовують своїх людей, до того ж на одну четверту чи одну восьму ставки, а не так, як ми», — каже один із організаторів блокади Томаш Борковський.
Протестувальників підтримала праворадикальна партія «Конфедерація», яка цьогоріч пройшла до Сейму Польщі, отримавши на виборах 7%. Її вважають антиукраїнською.
Питання дозволів для українських перевізників на роботу в Євросоюзі було проблемним ще до повномасштабного вторгнення, пояснює Суспільне. У 2021 році Київ навіть анонсував арбітраж із Єврокомісією через те, що Варшава не погоджувала дозволи.
Торік запровадили транспортний безвіз — відтоді українські перевізники, як і їхні європейські колеги, не потребують дозволів на перевезення в межах Євросоюзу.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті